اقتصاد کلان

پرفروش‌ترین خودروساز جهان جیبش پر شد

شرکت خودروسازی تویوتا موتوراعلام کرد که افزایش ۱۷ درصدی در سود عملیاتی سه ماهه اول را به ثبت رسانده است، زیرا کاهش هزینه‌ها و ضعیف بودن ین به جبران کاهش فروش و حجم تولید در داخل کمک کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، پرفروش‌ترین خودروساز جهان گفت سود عملیاتی برای سه ماه منتهی به ژوئن بالغ بر ۱.۳ تریلیون ین (۸.۷۰  میلیارد دلار) بوده است اما این رشد ضعیف‌ترین رشد در هفت فصل گذشته بود.

همچنین بخوانید

تویوتا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با وجود ناتوانی در حفظ پایداری تولید در ژاپن، ما به لطف حمایت همه سهامداران خود به افزایش سود دست یافتیم. خرده فروشی خودروهای تویوتا و برندهای لوکس لکسوس در سه ماهه دو درصد کاهش یافت و سهم خودروهای هیبریدی در فروش به حدود دو پنجم رسید.

چالش‌های این خودروساز شامل بازار سخت در چین و پیامد رسوایی صدور گواهینامه است که خودروهای با برند تویوتا و لکسوس را نیز درگیر کرده و فروش در ژاپن را تحت تاثیر قرار داده است.

رویترز گزارش کرد که تویوتا، پیشگام در فناوری هیبریدی، با کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی در بازارهایی مانند ایالات‌متحده، سود برده است. تویوتا پیش‌بینی سود ۴.۳ تریلیون ینی خود را در مقابل میانگین ۵.۳ تریلیون ینی که ۱۸ تحلیلگر تخمین زدند، برای کل سال حفظ کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا