بورسبورس اوراق

ممنوعیت قیمت‌گذاری دستوری و ارز تک نرخی؛ ۲ بال پرواز صنعت آلومینیوم

هوشنگ گودرزی، رئیس سندیکای آلومینیوم اعلام کرد: اگر حکم صریح برنامه ۵ ساله هفتم توسعه مبنی بر ممنوعیت قیمت‌گذاری دستوری اجرا و ارز تک نرخی شود، به طور قطع شاهد ایجاد چشم اندازی مثبت برای صنعت آلومینیوم در آینده خواهیم بود.

هوشنگ گودرزی رئیس سندیکای آلومینیوم

هوشنگ گودرزی، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: سیاست‌های غلطی چون قیمت‌گذاری دستوری تاکنون نه ‌تنها فایده‌ای برای مصرف‌کنندگان کالا یا خدمات نداشته؛ بلکه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی نیز آسیب‌های جدی وارد کرده است.

او افزود: به طور قطع با حذف قیمت‌گذاری دستوری اتفاقات قابل توجهی در صنعت آلومینیوم خواهد افتاد و نگرانی صنایع پایین دستی این صنعت را کاهش می‌دهد.

رئیس سندیکای آلومینیوم با اعلام این که قیمت‌گذاری مهندسی شده و دستوری باعث شده صنایع پایین دستی صنعت آلومینیوم با رقابت بسیار شدیدی در مسیر تامین مواد اولیه روبه رو شوند، تاکید کرد: اگر قیمت‌گذاری دستوری در صنعت آلومینیوم لغو نشود، به طور حتم شاهد توقف تولید در صنایع پایین دستی خواهیم بود، چون این موضوع برخلاف انتظار سیاست گذاران، باعث شده با کمبود مواد اولیه مواجه شویم. ضمن این که با تداوم قیمت‌گذاری دستوری، بیم آن می رود که صادرات صنایع پایین دستی آلومینیوم هم متوقف شود.

رئیس سندیکای آلومینیوم با اشاره به این که علاوه بر قیمت‌گذاری دستوری، باید ارز هم تک نرخی شود، توضیح داد: اگر قیمت ارز تک نرخی و بساط قیمت‌گذاری دستوری برچیده شود، صنعت آلومینیوم به جایگاه اصلی خود می‌رسد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا