بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳ مردادماه؛ برنت ۷۶ دلار و ۸۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۷۸ سنت معادل ۳.۴۱ درصد کاهش به ۷۶ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم از ماه ژانویه رسید. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر رشد کمتر از حد انتظار اشتغال در این کشور در ماه گذشته میلادی و همچنین اطلاعات اقتصادی ضعیف چین قیمت نفت را تحت فشار گذاشته است.

همچنین بخوانید

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۷۸ سنت معادل ۳.۴۱ درصد کاهش به ۷۶ دلار و ۸۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۷۹ سنت معادل ۳.۶۶ درصد کاهش ۷۳ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود. هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از ۳ دلار در هر بشکه کاهش قیمت داشته‌اند.

رشد اشتغال در آمریکا در ماه ژوئیه بسیار کمتر از حد انتظار بوده و نرخ بیکاری ۴.۳ درصد اعلام شده که نشان‌دهنده افزایش نگرانی در مورد رکود احتمالی است و اطلاعات اقتصادی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا و همچنین تحقیقات بازار نشان می‌دهد فعالیت تولید کارخانه‌ای در سراسر آسیا، اروپا و آمریکا کاهش یافته که خطر رشد ضعیف اقتصاد جهان را به همراه دارد و بر مصرف نفت تأثیر می‌گذارد.

کاهش تولید کارخانه‌ای در چین هم قیمت‌ها را تحت تأثیر قرار داده و بر نگرانی در مورد رشد تقاضا افزوده است. واردات و فعالیت پالایشگاهی در چین کمتر از سال گذشته میلادی گزارش شده است.

واردات نفت خام آسیا در ماه ژوئیه به پایین‌ترین رقم طی دو سال گذشته رسیده که دلیل اصلی آن ضعف تقاضا در چین و هند است و در این بین، تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه افزایش یافته که نتیجه افزایش عرضه عربستان است که تأثیر کاهش تولید داوطلبانه سایر اعضا در ائتلاف اوپک پلاس را از بین برده است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۶.۷۰ میلیون بشکه در روز نفت در ماه گذشته میلادی تولید کرده که ۱۰۰ هزار بشکه نسبت به ماه ژوئن افزایش داشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا