ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بستر فیبر نوری سیستم انتقال را متحول کرده است‌

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: بستر فیبر نوری، سیستم انتقال را متحول کرده است‌ چراکه در این پروژه، سیگنال روی نور سوار شده و تاکنون جواب‌دهی خارق العاده‌ای داشته است.

مجید سلطانی ۱۳ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هدف شرکت مخابرات بهبود فضای توسعه زیر ساخت‌های مخابراتی کشور و به تبع آن در استان‌هاست، اظهار کرد: حوزه فناوری اطلاعات در جهان امروز حوزه‌ مهم و تخصصی است که تاثیر بسزایی بر روی سایر حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی می‌گذارد.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه پیشرفت در حوزه مخابرات برای کشور مهم و اساسی است، افزود: پیشرفت در حوزه مخابرات موجب افزایش تولید ناخالص ملی شده و شرکت مخابرات نقش خود را در تولید ناخالص ملی به خوبی ایفا کرده است.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران به دلیل اعمال سیاست‌ها در سال‌های گذشته دچار مشکلاتی شد اما این شرکت با خدمات بزرگی که ارائه داد توانست مشکلات و مسائل را تا حدودی حل کند و امید می‌رود با حل کامل آن معضلات به دوران اوج خود بازگردد.

سلطانی با بیان اینکه شرکت مخابرات با سابقه بیش از ۵۰ سال کارهای خدماتی مطلوبی در کشور انجام داده است، گفت: شرکت مخابرات یک شرکت بورسی است و سهامداران مختلف حقوقی، حقیقی و  نزدیک به ۵۰ هزار نفر سهامدار مستقیم دارد.

وی ادامه داد: مراکز استان‌ها تا روستاها براساس توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مخابرات فعالیت می‌کنند، طی سال‌های اخیر ارائه خدمات مخابراتی برای مردم‌ و توسعه زیرساخت‌ها متوقف نشده است.

سلطانی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران در جهت حل برخی مسائل و مشکلات و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشترکین طرح نجما را آغاز کرد، افزود: تا پایان ۱۴۰۳ هدف‌گذاری پروژه نجما با زیر پوشش بردن بیش از سه میلیون مشترک برای ارائه خدمات پر سرعت انجام و طبق برنامه ۹۵ درصد برنامه تا پایان ۱۴۰۲ عملیاتی شده است.

«طرح نجما» در این استان عالی و طبق برنامه پیش رفته است

وی با بیان اینکه «طرح نجما» هم‌اکنون در چهارمحال و بختیاری طبق برنامه پیش رفته و هدف‌گذاری نیز انجام شده است، ادامه داد: موضوع توسعه زیرساخت‌ها در لایه دسترسی مردم است که در منازل و کسب و کارها دیده می‌شود، در حالی‌که شبکه‌های مخابراتی چند لایه دیگر دارد که مردم لایه‌های تجمیعی، دیتا، انتقال، استخوان بندی شبکه را مشاهده نمی‌کنند، برای ارائه خدمات مطلوب به مشترکین باید توسعه در این لایه‌ها انجام شود تا دسترسی مردم به خدمات پر سرعت به صورت مطلوبی انجام شود.

سلطانی با بیان اینکه در دل «طرح نجما» توسعه طرح‌های دیگر انجام می‌شود، گفت: چهارمحال و بختیاری نسبت به ۳۱ استان‌ دیگر در ارزیابی ۱۴۰۲ در بیش از ۲۰ شاخص رتبه پنجم را کسب کرده و با استان‌های بزرگ رقابت کرده و هم‌اکنون در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری در حوزه توسعه بسیار فعال است، عنوان کرد: بستر فیبر نوری، سیستم انتقال را متحول کرده است‌ چراکه در این پروژه، سیگنال روی نور سوار شده و تاکنون جواب‌دهی خارق العاده‌ای داشته است، همچنین سرعت در انتقال، کیفیت و پایداری فیبر نوری دو عامل مهم در انجام این پروژه است که قابل مقایسه با سایر سیستم‌های انتقال نیست.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در موضوع توسعه طرح نجما هماهنگ با پروژه پیشرفت می‌کند، خاطرنشان کرد: در کنار پروژه نجما طرح پروانه UNSP در حال اجرا است و  تعهداتی برای استان‌ها داده شده که به موازات طرح نجما پیش می‌رود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا