اقتصاد کلان

۹۷ درصد ثبت نام ها برای خرید ارز اربعین غیر حضوری است

رئیس کل بانک مرکزی در نخستین جلسه ستاد اربعین گفت: ۹۷ درصد ثبت نام ارز اربعین به صورت غیر حضوری انجام شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدرضا فرزین – رئیس‌کل بانک مرکزی – در نخستین جلسه ستاد اربعین به ریاست رئیس‌جمهور گفت: به‌منظور تسریع در خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی، عرضه ارز اربعین بصورت دینار در بیش از ۳۰۰۰ شعبه و باجه منتخب هفت بانک عامل در مناطق شهری و روستایی کشور در دستور کار است.

وی افزود: تا امروز ۹۷ درصد ثبت‌نام‌ها برای خرید ارز اربعین بصورت غیرحضوری انجام شده است و منابع لازم ارز دینار برای متقاضیان در ایام اربعین در دسترس است و عرضه آن از روز یکشنبه، هفتم مرداد آغاز شده و تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی ادامه داد: خدمت دیگر امسال بانک مرکزی برای زوار اربعین حسینی، افزایش ۵ برابر سقف برداشت از خودپردازهای مستقر در مبادی مرزی تردد زوار اربعین است. 

فرزین خاطر نشان کرد: بانک مرکزی در این راستا، به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران اربعین حسینی، برداشت نقدی روزانه از خودپردازها ثابت و سیار به صورت درون بانکی و شتابی مسیر تردد زائران و پایانه‌های مرزی در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کلیه نقاط مرزی با کشور عراق، از ۱۶ مرداد ماه تا ۱۶ شهریورماه سال جاری را از ۲۰۰ هزار تومان تا سقف یک میلیون تومان افزایش داده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا