بورسبورس اوراق

محدود کردن دامنه نوسان در کنترل هیجان بازار سهام موثر است

حسین احمدی، مدیرعامل کارگزاری ایمن بورس با اشاره به لزوم کنترل اثر هیجان ناشی از تحولات سیاسی بر بورس، گفت: با توجه به تجربیات موفق گذشته اقداماتی چون محدود کردن دامنه نوسان یا تغییر حجم مبنا می تواند بر کاهش هیجان معامله گران موثر باشد.

همچنین بخوانید
حسین احمدی

حسین احمدی، در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، توضیح داد: برای کنترل هیجانات بازار چند راه حل وجود دارد، یکی از راه حل ها این است که، دامنه نوسان به طور موقت محدود شود.

او تاکید کرد: البته این راهکار می بایست موقتی باشد، براین اساس، در میان مدت بهتر است با همکاری و مشورت مدیران ارشد اقتصادی و فعالان بازار، منابعی برای حمایت از بورس تامین شود.

او افزود: در چند روز معاملاتی اخیر اغلب سهم‌ها منفی بوده است، ادامه این هیجان، صنایع بزرگ را دچار ضرر و زیان شدید می‌کند، لذا از سازمان بورس انتظار می رفت برای حفظ حقوق سهامداران خرد، با اتخاذ تدابیری هیجانات بازار را کنترل کند.

احمدی با تاکید به این که می بایست با هر روش و شیوه ای، مانع از ریزش بازار شد، تاکید کرد: اقدام سازمان بورس برای کنترل ریزش قیمت‌ها تا به ثبات رسیدن وضع سیاسی ضروری بود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا