بانکبانک و بیمه

تلفیق معماری مدرن با معماری اصیل ایرانی اسلامی و استفاده از فناوریهای نوین در پروژه‌های ساختمانی بانک مسکن/ گسترش ساختمان های سبز در مسیر حرم مطهر رضوی

دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در حاشیه بازدید از پروژه مسکونی ۱۰۰۰ واحدی فردوسی مشهد، از تازه‌ترین طرح‌های ساخت و ساز بانک مسکن با به کارگیری روزآمدترین فناوری های مدرن و احیای معماری اصیل ایرانی اسلامی سخن گفت.
به گزارش آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا؛ دکتر حسینی در این بازدید که در جریان پایش پروژ‌ه‌های ساختمانی بانک صورت گرفت؛ بر اهمیت استفاده از دانش و تخصص مهندسان داخلی در اجرای پروژه ها تاکید کرد و گفت: به دنبال ارتقای دانش فنی در حوزه ساخت و ساز و انتقال فناوری به پروژه‌های بعدی هستیم.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به رویکرد بانک مسکن در حمایت از طرح‌های ساختمانی با الهام از معماری سنتی ایرانی و اسلامی اظهار داشت: در طرح‌ریزی پروژه‌های بانک مسکن به دنبال آن هستیم که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای اولیه مردم در حوزه مسکن، روح متعالی از فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی نیز در پروژه های ما حاکم باشد.

همچنین بخوانید

وی در همین خصوص به استفاده از مصالح بومی و سنتی در نمای ساختمان ها از جمله آجر فیروزه اشاره کرد.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به اهمیت توسعه پایدار و گسترش ساختمان‌های سبز گفت: این پروژه ها با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و طراحی هوشمندانه، به دنبال ایجاد محیطی زیست‌پذیر و باکیفیت برای ساکنان است. علاوه بر این، طراحی فضای سبز گسترده، وجود موقعیت مکانی در مسیر مستقیم حرم مطهر رضوی و دسترسی آسان به امکانات عمومی مانند قطار شهری و مراکز تجاری، از دیگر ویژگی‌های برجسته این پروژه است.

وی در پایان بر اهمیت رعایت زمان‌بندی پروژه و جلوگیری از تأخیر در اجرای آن تاکید کرد و گفت: تلاش ما بر این است که این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و مردم بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

گفتنی است که پروژه مسکونی ۱۰۰۰ واحدی فردوسی مشهد در ۲ فاز و در زمینی به مساحت ۶ هکتار در مجاورت میدان فردوسی شهر مشهد و با مشارکت آستان قدس رضوی و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق از شرکت‌های تابعه بانک مسکن در حال اجراست.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا