انرژی

ورود پتروشیمی‌ها به انرژی‌های پاک

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: ۳۰ درصد جهش ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی شده است که تحقق این مهم نیازمند الزام‌ها و زیرساخت‌های لازم است.

به گزارش آرمان اقتصادی، احمد مهدوی‌ ابهری امروز در مراسم آغاز پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران با بیان اینکه نرخ رشد هشت درصدی و صادرات غیرنفتی سالانه ۲۳درصدی در برنامه هفتم توسعه دیده شده است که این موضوع شامل صنعت پتروشیمی نیز می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه از ۹۶ میلیون تن کنونی باید به ۱۳۱.۵ میلیون تن برسد. این ۹۶ میلیون تن از برنامه‌های سوم تا ششم توسعه محقق شده است بنابراین ۳۰ درصد جهش در این برنامه، نیازمند الزام‌ها و زیرساخت‌هایی است که باید از سوی حاکمیت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بخش خصوصی فراهم شود.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه بخش خصوصی اکنون باید رو به جلو حرکت کند و قابلیت خودش را نشان دهد، گفت: امضای ۱۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها با وزارت نفت با هدف تولید روزانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب علاوه بر تأمین خوراک پایدار برای صنعت، به ناترازی گاز در کشور هم کمک می‌کند.

مهدوی‌با تأکید بر لزوم تأمین خوراک پایدار صنعت پتروشیمی تاکید کرد: موانع توسعه صنعت پتروشیمی برای افزایش تولید باید رفع شود. دولت چهاردهم نیز نگاه حمایتی و روشنی به بخش خصوصی دارد.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی صنعت پیشران کشور است که در سال‌های اخیر در ارزآوری و تولید بسیار به کشور کمک کرده است، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی صادرات‌محور است و باید با وجود تحریم‌ با رقبا رقابت کنیم.

به گفته وی صنعت پتروشیمی منتظر دولت نیست و با کمک شرکت ملی صنایع پتروشیمی بامنطق و بدون زیاده‌خواهی مسائل را پیگیری می‌کند تا به اهداف مورد نظر برسد و نقش صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی محقق شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا