بانکبانک و بیمه

نوسانات ارزی کنونی، روانی و زودگذر است/ افزایش چند برابری منابع ارزی نسبت به گذشته

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: پس از ترور شهید هنیه ما شاهد افزایش قیمت ارز در بازار بودیم که هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش ایبنا؛ بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: تجربه یک سال اخیر نشان داده که افزایش قیمت ارز به بهانه‌های مختلف همچون مسائل امنیتی و سیاسی موقتی و زودگذر است.

 

همچنین بخوانید

وی افزود: پس از ترور شهید هنیه ما شاهد افزایش قیمت ارز در بازار بودیم که قاعدتا هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد و معلول عوامل روانی است؛ بنابراین همانند مقاطع قبلی که همان‌موقع هم گفته بودیم، نوسانات قیمتی موقتی است و به زودی شاهد برگشت آرامش به بازار خواهیم بود.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: مهار التهابات در بازار ارز به دلایل واهی و به بهانه مسائل امنیتی منطقه در یک سال گذشته نشان دهنده مدیریت بانک مرکزی بر بازار ارز است که پس از گذشته حدود یک تا دو هفته این نوسانات کنترل شد.

 

محبی نجم آبادی خاطرنشان کرد: امروز صادرات نفتی ما حدود ۳ برابر سال گذشته است و درآمد‌های ارزی نیز وصول می‌شود و در کنار این مسئله آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نیز شرایط خوبی را برای منابع ارزی کشور ایجاد کرده که خوشبختانه منجر شده تا از نظر منابع ارزی شرایط قابل قبولی را داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت: مدیریت خوب بانک مرکزی بر بازار ارز و ایجاد شفافیت در این بازار و بهبود وضعیت منابع ارزی کشور باعث شده تا نوسانات در بازار ارز به حداقل برسد و مسائل امنیتی برخلاف ادوار گذشته، کمترین تاثیر را بر بازار ارز ما داشته باشد.

منبع: ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا