انرژی

مهار نشت نفت خط لوله صادراتی ایران در اوج گرمای جنوب

در یک اقدام جهادی در اوج گرمای جنوب کشور نشت نفت از خط لوله ۴۸ اینچ صادراتی گچساران با واکنش سریع نیروهای عملیاتی صنعت نفت گچساران مهار شد.

غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ در این خصوص به خبرنگاران گفت: این خط لوله ۴۸ اینچ صادراتی نفت در اثر پوسیدگی دچار نشت نفت شد که پس از مهار آن در سخت ترین شرایط با وجود گرمای سخت جنوب، عملیات ترمیم و تعمیر بخش آسیب دیده این خط لوله انجام شد.

همچنین بخوانید

 وی افزود: از لحظه بروز این حادثه گروههای عملیاتی، فنی، ایمنی و خدماتی در محل حاضر شده و با بسیج امکانات و ماشین آلات، ابتدا جریان نفت را کنترل نموده و سپس با نصب گیره موقت، نفت ریزی را مهار کردند.

مهار نشت نفت خط لوله صادراتی ایران در اوج گرمای جنوب

به گزارش آرمان اقتصادی، کمالی اظهارکرد: پس از اطلاع از سوراخ شدن خط لوله و نشت نفت، با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی های لازم و به دلیل حساسیت موضوع و با هدف جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و انتشار نفت و گاز به محیط پیرامونی، کارکنان عملیاتی این شرکت  در کوتاه ترین زمان ممکن  به محل نشت در منطقه حساس گوره اعزام و با رعایت مقررات ایمنی نشتی خط لوله را بدون  وقفه، کنترل و مهار کردند.

وی گفت: در این عملیات سخت کارکنان عملیاتی صنعت نفت گچساران در حالی در اوج گرمای تابستان جنوب کشور این عملیات مهم را با موفقیت و در کمترین زمان ممکن به اتمام رساندند که نگذاشتند شریان انتقال نفت صادراتی  لحظه ای متوقف شود. فرصت را مغتنم شمرده از همه همکاران تلاشگری که دراین خصوص فداکارانه در میدان کار بوده اند تقدیر و تشکر می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا