انرژی

قیمت نفت در کف ۸ ماهه ایستاد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا از بیم رکود در آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان است، در پایین‌ترین رکورد ۸ ماه گذشته ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت با چهار سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۷۶ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۷۳ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین بخوانید

قیمت‌ها از ادامه جنگ در غزه و دورنمای تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، حمایت شدند. مقامات فلسطینی روز یکشنبه، یک روز پس از پایان بی‌نتیجه دور دیگری از مذاکرات آتش‌بس در قاهره، اعلام کردند در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به دو مدرسه، دستکم ۳۰ نفر جان خود را از دست دادند. اقدام هفته گذشته رژیم صهیونیستی در ترور و شهادت فواد شکر، یکی از فرماندهان ارشد حزب الله و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بر وخامت اوضاع در منطقه افزوده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: صادرات نفت خام ممکن است از تشدید این مناقشه، متاثر شود.

با وجود نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت، روز جمعه، بیش از سه درصد سقوط کردند و در پایین‌ترین حد خود از ژانویه بسته شدند. هر دو شاخص، هفته گذشته، برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافتند که طولانی‌ترین روند کاهشی آنها از نوامبر گذشته بود.

قیمت نفت پس از اینکه گروه اوپک پلاس، در برنامه خود برای آغاز حذف تدریجی کاهش عرضه اضافی از اکتبر، تغییری نداد و نگرانی‌ها از بروز رکود در آمریکا، کاهش پیدا کردند.

به گفته تحلیلگران گروه ANZ، بازار انتظار داشت اوپک پلاس، حذف محدودیت عرضه اضافی خود را به بعد از سه ماهه سوم موکول کند.

در این بین، نظرسنجی ماهانه رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در ژوئیه، افزایش یافته است که برخلاف تعهد این گروه برای اعمال محدودیت عرضه داوطلبانه بوده است.

شرکت بیکر هیوز اعلام کرد تعداد دکل‌های حفاری نفت فعال در آمریکا، طی هفته گذشته، ثابت بود و در ۴۸۲ حلقه ایستاد.

آمار اقتصادی ضعیف در سراسر جهان، بیم به خطر افتادن روند احیای اقتصادی و آسیب دیدن تقاضای مصرف‌کننده برای سوخت را برانگیخته و قیمت نفت را تحت فشار کاهشی قرار داده است.

آمار منتشره در هفته گذشته نشان داد اقتصاد آمریکا در ژوئیه، مشاغل کمتر از حد مطلوب را ایجاد کرد و کارخانه‌ها در آمریکا، چین و اروپا، با تقاضای ضعیف، دست و پنجه نرم کردند.

بر اساس گزارش رویترز، افت مصرف دیزل در چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، بر قیمت جهانی نفت سنگینی می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا