ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نرم‌افزار چینی در خودروهای خودران ممنوع می‌شود

آمریکا ممکن است در هفته‌های آینده، با استناد به نگرانی‌های امنیتی، نرم افزار چینی را در خودروهای خودران ممنوع کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد دولت بایدن قصد دارد مقرراتی را پیشنهاد کند که نرم افزار چینی را در خودروهای دارای سطح ۳ اتوماسیون و بالاتر از آن در آمریکا، ممنوع کند. این تصمیم، همچنین به معنای ممنوعیت تست خودروهای خودران تولید شده توسط شرکت‌های چینی در جاده‌های آمریکا خواهد بود.

آمریکا پیش از این، تلاش کرده است ورود خودروهای برقی ساخت چین را محدود کند و برای این منظور، تعرفه بیش از ۱۰۰ درصدی برای آنها تعیین کرده است و لایحه انرژی پاک دولت بایدن، استفاده از باتری‌های تولید شده در چین را برای خودروسازان، دشوارتر می‌کند. با بالا ماندن تنش‌ها میان واشنگتن و پکن، آمریکایی‌ها اکنون به نرم افزار خودروهای خودران متمرکز شده‌اند.

دولت آمریکا نگران است که خودروهای هوشمندی که از نرم افزار چینی استفاده می‌کنند، ممکن است داده‌های حساس را درباره شهروندان و زیرساخت آمریکا جمع آوری کرده و آنها را به چین ارسال کنند.

دولت بایدن همچنین قصد دارد خودروهای صاحب سیستم‌های ارتباطی بی‌سیم پیشرفته طراحی چین را ممنوع کند. تحت این پیشنهاد، خودروسازان و تامین‌کنندگان، باید بررسی کنند که هیچ کدام از نرم افزار خودروهای متصل یا خودروهای خودران پیشرفته آنها، در نهاد خارجی مایه نگرانی مانند چین، ساخته نشده باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد این وزراتخانه نگران ریسک‌های امنیت ملی مرتبط با فناوری‌های متصل در خودروهای متصل است. مقامات چینی در این باره، اظهارنظر نکردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا