صنعت، معدن، تجارتمعدن

اهتزاز پرچم ایمیدرو بر فراز بلندترین قله اروپا

واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو):
پرچم ایمیدرو بر بام قاره سبز، به اهتزار درآمد. مریم پارسایی عضو تیم کوهنوردی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، موفق به صعود به قله “البرس” در رشته کوه های قفقاز شد.

قله البرس با ارتفاع ۵۶۴۲ متر از سطح دریا، در رشته کوه های قفقاز و در جنوب کشور روسیه واقع شده و در فاصله کمی با کوه های شمالی کشور گرجستان قرار گرفته است.
البرس، بلندترین قله در قاره اروپا و روسیه محسوب می شود و دارای آتشفشان چند میلیون ساله از نوع استارتو ولکانو است که آخرین فوران آن مربوط به سال ۵۰ میلادی است. درحال حاضر دهانه آتشفشان (۳۰۰-۴۰۰ متر قطر) با برف و یخ پوشیده شده است و جزو هفت قله بلند قاره‌ها به شمار می آید که همین ویژگی، کوهنوردان بسیاری از کشورهای مختلف را برای صعود این قله، به سمت خود جلب کرده است.

در گذشته نه چندان دور، “مون بلان” فرانسه با ارتفاع ۴۸۰۸ متر به بلندترین قله قاره اروپا مشهور بود اما با فروپاشی کشور شوروی در سال ۱۹۹۱ و تغییر نقشه های جغرافیای منطقه، قله البروس به ارتفاع ۵۶۴۲ متر، به عنوان یکی از قلل هفت‌گانه ( Seven Summit) به ثبت رسیده است. این قله را بام قاره سبز اروپا محسوب می‌کنند.

برنامه حرکت و صعود
برنامه روز نخست با پرواز از فرودگاه امام خمینی به سمت مسکو و سپس پرواز به شهر کوچک مینرالودی، آغاز شد و ساعتی بعد، اسکان در هتلی در روستای چگت، انجام گرفت.
روز دوم به تهیه مواد خوراکی لازم ‌و تجهیزات مورد نیاز برنامه و در نهایت حضور در کمپ “قاراباشی” در ارتفاع ۳۸۰۰ متری اختصاص یافت. سرانجام روز سوم- شنبه ۱۳ مرداد-، در ساعت ۲.۳۰ بامداد برنامه صعود، با حرکت به سمت قله آغاز شد که دارای مسیری پوشیده از برف و یخ با شیبی بسیار تند، است.
در برخی از مسیرها به دلیل صعب العبور بودن نقاط و همچنین وزرش بادهای شدید و دمای منفی ۴ تا منفی ۱۵درجه، طناب ثابت کار گذاشته که امکان طی صعود برای کوهنوردان فراهم آید. در نهایت حدود ساعت ده صبح، قله البرس توسط مریم پارسایی فتح شد.
پارسایی مسئول بخش کارگزینی مدیریت منابع انسانی، پشتیبانی و آموزش ایمیدرو، پس از این لحظه ماندگار و گرفتن عکس یادگاری، پرچم ایمیدرو را در بلندترین قله قاره اروپا به اهتزاز درآورد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا