صنعت، معدن، تجارتمعدن

تشکیل شورای مرکزی آموزش و توانمندسازی سرمایه های انسانی ایمیدرو با هدف های کلان در حوزه ارتقای نیروی انسانی

واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو):
جلسه “شورای هم افزایی و هم اندیشی آموزش و توانمندسازی سرمایه های انسانی ایمیدرو” با حضور مدیران آموزش و توانمندسازی سرمایه های انسانی بخش معدن و صنایع معدنی در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) برگزار شد.

ایمیدرو هدف از ایجاد این شورا را “تعیین سیاست های کلان و تصویب برنامه استراتژیک امور آموزش و توانمندسازی سرمایه های انسانی”، “بسترسازی برای اجرا و ارزیابی برنامه ها”، “کمک به توسعه فرهنگ یادگیری، تصمیم گیری و تصمیم سازی امور مربوط به بخش آموزش”، “بررسی مسائل و مشکلات امور آموزش”، “انتقال تجارب” و “امکان بهره برداری حداکثری از منابع و ظرفیت های آموزشی” اعلام کرده است.
در جلسه این شورا فیروز نوری مشاور آموزش و توانمندسازی سرمایه های انسانی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ضمن ارایه مدل طراحی و اجرای برنامه توسعه فردی کارکنان؛ طی سخنانی در تعریف توسعه فردی، گفت: برنامه توسعه فردی فرآیندی است که در آن هر یک از کارکنان با همکاری سرپرست مستقیم و مشاور موضوعی مرتبط، اهداف حرفه ای خود را مشخص می کند.
نوری افزود: در مرحله بعد بر اساس اهداف کوتاه و بلند مدت، مجموعه ای از فرصت های بهسازی و توسعه را برای تحقق اهداف مذکور تعیین و جدول زمانی ویژه ای برای تحقق آن تعریف می شود.
وی گفت: سند مذکور به عنوان ملاک ارزیابی عملکرد توسعه ای حرفه ای فرد قرار خواهد گرفت.
نوری، توجه به شایستگی های رفتاری و جمع آوری اطلاعات شخصیت شناسی متقاضیان (برنامه توسعه فردی) را از راهبردهای کلیدی حوزه آموزش خواند.
در ادامه این جلسه اسماء شفیعی بافتی مدیر واحد آموزش و توانمندسازی شرکت احیا استیل فولاد بافت، گزارشی از عملکرد واحد آموزش و توانمندسازی این شرکت ارایه کرد. از سوی دیگر، علی یوسفی عضو مرکز نخبگان دانشگاه صنعتی شریف به بیان جزئیات طرح جامع و ملی مهارت آموزش و توانمندسازی پرداخت. پس از آن، “تجربه موفق یادگیری خودخوان” عنوان ارایه عباس سعید نماینده شرکت فولاد زرند ایرانیان بود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا