امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توزیع کالای ویژه اربعین حسینی بین هیات‌ها و موکب‌داران از فردا

رئیس سازمان جهادکشاورزی از آغاز توزیع کالاهای اساسی ویژه هیات‌های اربعین حسینی خبرداد وگفت: بر اساس جلسه هماهنگی در استانداری، مواکب برای دریافت اقلام ازفردا به ستادعتبات عالیات مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان این که بیش از یک‌هزار و ۷۵۰ تن کالای اساسی در آستانه اربعین حسینی در استان تهران توزیع شده است درباره جزئیات سهمیه کالاهای اساسی مواکب اربعین گفت: علاوه بر سهمیه‌های این ایام، سهمیه‌های جدید برای توزیع اقلام تنظیم بازاری بین موکب‌ها در آستانه پیاده روی اربعین در اختیار استان قرار گرفته است و این اقلام بین موکب‌های متقاضی توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور تأمین نیاز کالاهای اساسی این موکب‌ها برنج به میزان ۱۰۵۰ تن، گوشت قرمز منجمد ۱۰۰ تن، گوشت مرغ منجمد ۵۱۰ تن و شکر ۱۰۰ تن از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و شرکت پشتیبانی امور دام استان تأمین و در اختیار مباشرین قرار می‌گیرد.

برادری با اشاره به تأمین کالاهای تنظیم بازاری مورد نیاز موکب‌های استان در آستانه اربعین حسینی، تصریح کرد: در صورت تقاضای مازاد نیاز مواکب، تأمین مقدار مازاد از محل سهمیه ابلاغی محرم و صفر سال جاری انجام خواهد شد و هیچ کمبودی برای تأمین اقلام تنظیم بازاری موکب‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس جلسه هماهنگی در استانداری، مواکب برای دریافت اقلام مورد نیاز از فردا به ستاد عتبات عالیات استان مراجعه کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران درباره قیمت اقلام تنظیم بازاری این اقلام برای توزیع بین موکب‌ها، گفت: برنج در قالب کیسه‌های ۱۰ کیلوگرمی با قیمت هر کیسه ۳۵۰ هزار تومان در اختیار موکب‌های متقاضی قرار خواهد گرفت. همچنین شکر تنظیم بازاری با قیمت هر کیلوگرم ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ منجمد نیز با قیمت کیلویی ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان و گوشت قرمز منجمد هم با قیمت هر کیلوگرم به طور میانگین ۳۰۰ هزار تومان به دست موکب‌داران خواهد رسید.

وی تصریح کرد: به‌منظور کارسازی و تخصیص نیاز مواکب به تخم مرغ نیز با هماهنگی ستاد عتبات عالیات استان با مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن تأمین می‌شود، مواکب برای دریافت آرد مورد نیاز نیز با صدور معرفی نامه از ستاد عتبات استان به معاونت امور اقتصادی استانداری، در صورت تأیید توسط استانداری به اداره کل غله و خدمات بازرگانی معرفی می‌شوند.

برادری یادآور شد: موکب‌های متقاضی در استان، در قالب جاماندگان، پایانه‌های مرزی و آنان که در عراق مشغول خدمات‌رسانی به زوار اربعین می‌شوند، برای دریافت اقلام تنظیم بازاری می‌توانند با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات عالیات معرفی‌نامه دریافت کنند و اقلام تنظیم بازاری را تحویل بگیرند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا