صنعت، معدن، تجارت

فرصت صادرات به کوبا در تمام گروه‌های کالایی و خدماتی وجود دارد

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ایران در تمامی گروه‌های کالایی و خدماتی فرصت برای صادرات به کوبا وجود دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، احمد فیروزی با اشاره به روابط دوستانه ایران و کوبا گفت: سابقه دوستی دو ملت در سطح عالی است و از آنجایی که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های همکاری دو کشور بسیار زیاد است این ظرفیت‌ها باید شناسایی و شناسانده شود تا شرکت‌های ایرانی بتوانند سهم قابل قبولی از بازار این کشور را به دست بیاورند.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در سال‌های اخیر تلاش کردیم حجم روابط تجاری میان دو کشور را از طریق ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله بهره‌گیری از ابزارهای تجاری مانند تبادل هیات در نمایشگاه‌های تخصصی، به روز رسانی و اجرایی سازی موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان دو کشور که در سال ۱۳۸۶ به امضا رشد و برگزاری نشست‌های معرفی بازار، گسترش دهیم. این مقام مسوول با بیان اینکه بخش مهمی از نیازهای بازار کوبا از طریق واردات از کشورهای دیگر تأمین می‌شود افزود: در تمامی گروه‌های کالایی و خدماتی فرصت برای صادرات به کوبا وجود دارد.

وی با برشمردن ظرفیت‌های صادراتی ایران به کوبا، اظهار کرد: در سال‌های گذشته ایران در بخش‌های ریلی، ماشین‌سازی، آردسازی، لبنیات، صدور یخچال، اصلاح شبکه برق رسانی و تعدادی از صنایع دیگر کوبا پروژه تعریف و اجرا کرده است. در حال حاضر نیز علاوه بر بخش‌های بیان شده، در زمینه بازسازی و نوسازی مزارع نیشکر و کارخانه‌های تولید شکر کوبا، ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری وجود دارد. در مجموع زمینه‌های همکاری‌های متقابل تجاری در حوزه‌های صنعتی، معدنی، پتروشیمی، پزشکی (دارو و تجهیزات پزشکی) میان دو کشور وجود دارد.

فیروزی با بیان اینکه در سال‌های اخیر کوبایی‌ها با توانمندی‌های تولیدی ایران آشنا شدند، افزود: در پنجمین و ششمین نمایشگاه ایران اکسپو که سال گذشته و امسال برگزار شد، کوبایی‌ها هیات‌های عالی رتبه‌ای را به ایران اعزام کردند.

وی با اشاره به سفر آذرماه سال گذشته رئیس جمهور کوبا به ایران، افزود: در این سفر که در پاسخ به سفر خرداد ۱۴۰۲ رئیس جمهور شهید کشورمان به هاوانا انجام شد، سازمان توسعه تجارت ایران با مشارکت سفارت کوبا در تهران یک همایش تجاری با حضور حدود ۱۴۰ نفر از فعالان اقتصادی و صنعتی ایران برگزار کرد که آقای میگل دیاز کانل ضمن ابراز علاقه جدی برای همکاری با ایران، تمامی محصولات و خدمات مورد نیاز کوبا را به تفصیل برای شرکت‌های ایرانی بیان کرد.فیروزی با تاکید بر نقش نمایشگاه‌های بین‌المللی در توسعه تبادلات تجاری، تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی هاوانا که هر ساله در آبان ماه در مرکز نمایشگاهی اکسپو کوبا برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی و بازاریابی محصولات و خدمات شرکت‌های ایرانی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا