اقتصاد کلان

بزرگترین اقتصاد اروپا قدرت را از دست داد

شاخص مدیران خرید آلمان نشان می‌دهد که روند صعودی در فعالیت خدمات آلمان در ماه جولای شتاب خود را از دست می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نظرسنجی نشان داد که رشد بخش خدمات آلمان برای دومین ماه متوالی در جولای کاهش یافته است که نشانه دیگری برای از دست دادن قدرت بزرگترین اقتصاد اروپاست.

همچنین بخوانید

شاخص مدیران خرید خدمات از ۵۳.۱ در ژوئن به ۵۲.۵ در جولای کاهش یافت، اگرچه کمی بالاتر از تخمین اولیه ۵۲ و بالاتر از علامت ۵۰ بود که رشد را از انقباض برای پنجمین ماه متوالی جدا می‌کند.

د لا روبیا، اقتصاددان ارشد بانک تجاری هامبورگ، هشدار داد که رشد ممکن است در چند ماه آینده به کندی ادامه دهد. او گفت اگر بخش خدمات متوقف شود، کل اقتصاد ممکن است وارد رکود شود زیرا تولید همچنان به شدت در حال کاهش است. متأسفانه، رکود اقتصادی دیگر یک احتمال دور نیست.

شاخص‌های اقتصاد آلمان به طور غیرمنتظره‌ای در سه ماهه دوم کاهش یافت و نگرانی از رکود را افزایش داد. این نظرسنجی نشان داد که کاهش شتاب در بخش خدمات به اولین کاهش اشتغال تا کنون در سال جاری کمک کرده است. با این وجود، انتظارات کسب‌وکار نسبت به چشم‌انداز رشد در سال آینده اندکی بهبود یافت، البته تنها تا حدی کاهش قابل‌توجه ماه قبل را معکوس کرد.

رویترز گزارش کرد که شاخص مدیران خرید ترکیبی که شامل بخش خدمات و تولید است، از ۵۰.۴ در ژوئن به ۴۹.۱ در ماه جولای سقوط کرد که اندکی بالاتر از رقم اولیه ۴۸.۷ بود، اما همچنان در محدوده انقباض قرار دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا