صنعت، معدن، تجارت

عقب‌ماندگی صنایع از ساخت نیروگاه/ یک‌هفتم برنامه هم اجرا نشده است

سخنگوی فراکسیون امنیت انرژی مجلس با انتقاد از روند کند احداث نیروگاه توسط صنایع انرژی بر گفت: تاکنون حتی یک‌هفتم نیروگاه‌های مورد تاکید در تفاهم نامه هم وارد مدار نشده است.

محمد پاک مهر سخنگوی فراکسیون امنیت انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از صنایعی که برخلاف ماده ۴ قانون مانع زدایی از صنعت برق اقدام به ساخت نیروگاه برای تأمین برق خود نکرده‌اند، گفت: برخی صنایع مادر و انرژی بر هنوز برای تأمین نیازهای خود اقدام به ساخت نیروگاه نکرده‌اند در حالی که این صنایع موظف هستند بر اساس قانون، برق خود را از طریق احداث نیروگاه تأمین کنند.

همچنین بخوانید

پاک مهر خاطر نشان کرد: تفاهم نامه‌ای میان وزارت صمت و نیرو برای اجرای طرح مذکور منعقد شده با این وجود روند احداث نیروگاه توسط صنایع انرژی‌بر به کندی پیش می‌رود.

به گفته سخنگوی فراکسیون امنیت انرژی مجلس، تاکنون حتی یک‌هفتم نیروگاه‌های مورد تاکید در تفاهم نامه هم وارد مدار نشده است.

وی از پیگیری جدی این موضوع توسط فراکسیون امنیت انرژی مجلس خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تغییر اقلیم و افزایش مصرف برق، اگر صنایع نیروگاه‌های خود را احداث کرده بودند، امروز ناترازی انرژی برق به این شکل وجود نداشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به طور حتم در فراکسیون برای مکلف کردن صنایع برای تولید برق پیگیری جدی خواهیم داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا