انرژی

انتظار دمای بالای ۴۰ درجه در نیمه شمالی کشور/لزوم همکاری جدی مشترکان برق

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه روزهای گرمی تا پایان هفته پیش رو داریم، گفت: انتظار می‌رود دمای هوا در کشور به ویژه نواحی شمالی از ۴٠ درجه فراتر رود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد اله داد با بیان اینکه در پی افزایش دما با دو چالش جدی رو به رو می‌شویم، اظهار کرد: یکی افزایش مصرف که به ازای هر درجه افزایش دما ١٨٠٠ مگاوات رشد بار داریم و چالش مهمتر، فشار مضاعف به تاسیسات و تجهیزات شبکه برق است، چرا که در این شرایط گرم علاوه بر گرمای محیط،  بار زیاد ناشی از افزایش مصرف هم موجب می‌شود دمای آنها بالاتر رفته و درنتیجه احتمال آسیب و خرابی آنها بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: این شرایط ممکن است به خاموشی و قطع برق منجر شده و در عین حال کار  روی تجهیزات داغ از جمله نیروگاه‌ها، پست‌ها و خطوط انتقال را برای همکاران زحمتکش صنعت برق سخت تر می‌کند.

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر در عین حال شرایط شبکه برق کشور را پایدار توصیف کرد و در پایان از مشترکان بخش‌های غیرمولد نظیر خانگی، تجاری و اداری خواست تا با رعایت راهکارهای مدیریت مصرف شرایط را برای تامین برق پایدار برای همه بخشها به ویژه بخشهای مولد فراهم کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا