صنعت، معدن، تجارت

راه‌اندازی ۶۵۰ کارگاه تولیدی در شهرکهای صنعتی/ باید برندسازی کنیم

معاون وزیر صمت ضمن اشاره به راه اندازی ۶۵۰ کارگاه تولیدی در شهرک های صنعتی طی سال جاری گفت: در کنار تولید باید به برندسازی هم توجه کنیم.

فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد افزایش مشارکت در تولید اظهار کرد: اگر درخواست برای ایجاد کارگاه‌های کوچک در شهرک‌های صنعتی وجود داشته باشد، فراخوان عمومی منتشر می‌شود تا انگیزه مردم برای مشارکت در تولید افزایش یابد و اگر کسی برای مشارکت ابراز تمایل کند، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

وی افزود: در سال ۱۴۰۳ بیش از ۶۵۰ کارگاه تولیدی مربوط به بخش خصوصی و دولتی در شهرک‌های صنعتی کشور راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: همچنین بیش از ۱۶۰۰ سند تفکیکی در شهرک‌های صنعتی کشور در سال جاری صادر شده است.

وی با اشاره به استفاده از روش‌های نوین تأمین مالی در پروژه‌ها خاطرنشان کرد: برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌ها، اجرای مکانیسم جدید در حال بررسی است و معتقدیم دولت در کار بخش خصوصی نباید ورود نکند. توسعه پایدار با روش‌های قبلی اتفاق نمی‌افتد، توسعه پایدار باید برای حوزه‌های دارای اولویت مانند آب، پیگیری شود.

مقیمی، با بیان اینکه عمده تمرکز کشور بر حوزه تولید بوده اما نکته مهم این است که کمترین ارزش‌افزوده در عرصه تولید است، تصریح کرد: در کنار تولید باید به موضوعاتی از جمله برندسازی توجه کرده و مشکلات امروز را با روش‌های جدید حل کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا