صنعت، معدن، تجارت

صنایع ایران بیشتر از سرانه دنیا انرژی مصرف می‌کنند

سمنان- معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه صنایع ایران بیشتر از سرانه دنیا انرژی مصرف می کنند، گفت: عدم به روز رسانی صنایع یکی از عوامل این امر است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرشاد مقیمی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با هیأت رئیسه اتاق بازرگانی سمنان به میزبانی این اتاق و با حضور استانداری سمنان یکی از مهمترین مسائل و مشکلات صنعتگران در کشور را مقوله انرژی دانست و تاکید کرد: به روز نشدن ماشین آلات و ابزارهای صنعتی در کشورمان یکی از دلایل افزایش مصرف انرژی است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه نیاز است که صنایع کشورمان به روز رسانی شوند، گفت: نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ضروری است و این مهم در سایه تلاش‌های وزارت صمت می‌بایست صورت گیرد.

استهلاک ماشین آلات

معاون صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه عدم بروزرسانی تکنولوژی در صنایع، سرانه انرژی را نیز بالا برده است، گفت: امروز مصرف انرژی در صنعت کشورمان از میانگین دنیا بالاتر است.

مقیمی همچنین استهلاک را دیگر مشکل صنایع کشورمان عنوان کرد و گفت: برآورد هزینه استهلاک زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در دست اجرا است.

وی افزود: ۱۲ هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور بالای ۲۰ سال سابقه فعالیت دارند و برخی از این واحدها اقدام به بازسازی و نوسازی کرده اما در خصوص بعضی از صنایع این مهم انجام نشده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا