ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تولید بارکد به معنی تحویل گذرنامه به پست نیست

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: متقاضیان دریافت گذرنامه اربعین ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از دریافت نخستین پیامک حاوی کد رهگیری پستی می‌توانند در سامانه رهگیری مرسولات به آدرس https://najatracking.post.ir/، فرایند تحویل گذرنامه خود را پیگیری کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمداحمدی-معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست- با اشاره به اینکه در فرایند درخواست گذرنامه، متقاضی ابتدا برای ثبت نام به دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه می‌کند، افزود: پس از آن، تاییدیه درخواست و استعلامات مربوطه  توسط اداره گذرنامه انجام می‌شود، نکته مهم در این مرحله این است که مدت زمان تایید استعلامات برای همه متقاضیان یکسان نیست. به همین دلیل در برخی موارد گذرنامه با تاخیر تحویل شرکت ملی پست می‌شود.

به گفته وی، بعد از مرحله تایید، اطلاعات توسط شرکت پژوهش و توسعه ناجی برای چاپ گذرنامه ارسال می‌شود، پس از چاپ و در مرحله پاکت گذاری، بارکد پستی برای متقاضی پیامک می‌شود.

طبق اعلام شرکت ملی پست، احمدی ادامه داد: در بیشتر مواقع، بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از ارسال پیامک اولیه (تولید بارکد پستی) پاکت‌های حاوی گذرنامه تحویل شرکت ملی می‌شود و پست نیز طی  ۴۸ تا ۷۲ ساعت، توزیع پاکت را انجام می‌دهد. این زمان نیز تابع  آدرس گیرنده در شهرهای بزرگ یا شهرستان‌های دورتر است.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا