امور زیربناییتعاون و اشتغال

۱۱ هزار و ۷۰۰ سرفصل آموزشی در ۳ سال اخیر تدوین شد

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دولت سیزدهم در حوزه استانداردسازی، ۱۱ هزار و ۷۰۰ سرفصل آموزشی در سازمان تدوین و اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهرداد عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور امروز در نشست خبری گفت: هر سازمانی مأموریت‌های ذاتی دارد که در این راستا استانداردهای آموزش تدوین شد. در حال حاضر ۱۱ هزار و ۷۰۰ سرفصل آموزشی تدوین شده که بخش قابل توجهی از آن در چند سال اخیر بوده است.

وی افزود: در این بخش با بیش‌از ۶ هزار استاندارد آموزشی، حدود ۵۰ درصد تدوین استانداردها در دولت سیزدهم انجام شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به برنامه دوم اشاره کرد و ادامه داد: آموزش مهارت با قرار دادن سرفصل‌ها در اختیار مربیان مهارت‌ها آموزش داده شد. در این خصوص بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر- دوره شاهد رشد ۳۴ درصدی بودیم.

عظیمی با بیان اینکه صلاحیت حرفه‌ای با عملکرد ثبت شده ۴ هزار و ۶۰۰ نفر، رشد ۵۰ درصدی محقق شد، عنوان کرد: موضوع دیگری که در دستور کار این سازمان قرار داشت بحث واحدهای پذیرنده بود که به دلیل تعهداتی که برای صنوف ایجاد می‌کرد چالش‌هایی وجود داشت. با رفع این موانع در حال حاضر ۷۷ هزار واحد پذیرنده در محیط کار واقعی در سازمان وجود دارد. در این بخش هم رشد ۹۲ درصدی محقق شده است.

خبر در حال تکمیل است…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا