ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سیاست کلّی نظام، توسعه اقتصاد دیجیتال و فعالیت هرچه بیشتر بخش خصوصی در این حوزه است

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: سیاست کلی نظام، توسعه اقتصاد دیجیتال و فعالیت هرچه بیشتر بخش خصوصی در این حوزه است و در این زمینه، وظیفه بخش خصوصی بیش از بخش دولتی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید محمد امین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مراسم سومین رویداد گرامیداشت روز فناوری اطلاعات اظهار کرد: چیزی که سال قبل مطرح شد این بود که ما اگر چارچوب های تنظیم گری خود را ارتقا ندهیم نمی توانیم فرایند را با سرعت خوبی طی کنیم. 

وی افزود: اگر بخواهم به یک زبان دیگری بحث تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد دیجیتال را بحث کنیم باید گفت سیاست کلی جمهوری اسلامی موضوع توسعه اقتصاد دیجیتال و فعالت هرچه بیشتر بخش خصوصی در این حوزه است. برخلاف توسعه هایی که بخش ها و نهاد های دولتی نقش پر رنگ تری داشتند در این حوزه حتما فشار و زحمت عمده بر بخش خصوصی و همین جمعی است که در جلسه و جمع های دیگر است. مسئله این است که یک اتفاق اساسی در حوزه زیست ما در حال رخ دادن است. 

آقامیری تشریح کرد: به این معنا که ما در جامعه زندگی می کردیم، مدرسه می رفتیم و کسب و کار و فعالیت اقتصادی خود را داشتیم اما امروز بخش خوبی از آن ها یک دوگانی در فضای مجازی دارد. ما شاید تا چند سال آینده یک بخشی از فضای سنتی مان از بین برود و کلا به فضای مجازی منتقل شود. بخش های مختلفی این پتانسیل را دارند که مشاغلشان کاملا تغییر پیدا کند. ما اگر در این حوزه چه در بخش خدمات و محتوا تغییری در برنامه های کشور نتوانیم ایجاد کنیم نمی توانیم همزمان با این تغییر خودمان را به سطحی که باید باشد، برسانیم. 

ادامه دارد . . .

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا