ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فناوری اطلاعات به‌عنوان نیرویی محرک و تحولی در تمامی عرصه‌های زندگی است

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: با نگاهی با آینده باید بپذیریم که فناوری اطلاعات همچنان به‌عنوان یک نیروی محرکی و تحولی در تمامی عرصه‌های زندگی به پیشرفت خود ادامه خواهد داد و با به‌کارگیری فناوری‌های نوین به تحقق اهداف و آرمان‌های انسانی و اجتماعی بپردازیم. 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در مراسم سومین گرامیداشت روز فناوری اطلاعات اظهار کرد: ضمن خیر مقدم به حضار گرامی با وجود شرایط آب و هوایی و گرما در خدمت شما هستیم. همه دوستان می دانند روز فناوری اطلاعات به مناسب روز حکیم خوارزمی انتخاب و نامگذاری شد. 

 وی افزود: در بعضی از کشور ها سه روز فناوری وجود دارد که نشان از اهمیت این حوزه است. امروز گرد هم آمدیم تا این روز را جشن بگیریم که نماد آینده نگری، پیشرفت و ارکان اساسی جوامع مدرن است و نقش مهمی در دنیای امروز و فردای ما دارد. فناوری اطلاعات نه تنها شامل  ابزار های دیجیتال و نرم افزار بلکه فلسفه ای است که دنیای مارا دگرگون می کند. از اینترنت و شبکه های اجتماعی گرفته تا پردازش ابری و هوش مصنوعی. هر بخش از فناوری اطلاعات این امکان را به ما داده است تا مرزهای فکری خود را گسترش دهیم و به جست و جوی راه حل های نوین برای مشکلات پیچیده دنیا امروز بپردازیم. 

حکیم جوادی گفت: در این روز بزرگ لازم است به یادآوریم که پیشرفت های فناوری اطلاعات تنها با همکاری و تلاش جمعی ممکن شده است. هر موفقیتی که امروز در این حوزه مشاهده می کنیم نتیجه تلاش و زحمات بی وقفه پژوهش گران و مهندسان و متخصصان دلسوزی است که با اشتیاق به پیشرفت این  حوزه کمک کردند. بنابراین با نگاهی با آینده باید بپذیریم که فناوری اطلاعات همچنان به عنوان یک نیروی محرکی و تحولی در تمامی عرصه های زندگی از آموزش و بهداشت گرفته تا صنعت و تجارت به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. ما باید با دیدی با باز و نگاهی نو به چالش ها و فرصت های پیش رو خود بنگریم و با به کار گیری فناوری های نوین به تحقق اهداف و آرمان های انسانی و اجتماعی بپردازیم. 

حکیم جوادی ادامه داد: امروز فرصت مناسبی است تا زحمات و تلاش همه کسانی که در این مسیر قدم برداشته اند تشکر کنیم و با نگاه امیدوارانه به آینده برای گسترش دانش و فناوری  و بهبود کیفیت زندگی در جوامع خود گام برداریم. بدون تردید آینده درخشان در انتظار ما است اگر با همدلی و همفکری به پیشرفت و نوآوری ادامه دهم. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا