انرژی

تقاضای مصرف برق در کشور بازهم رکورد شکست

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد :  تقاضای ۷۹ هزارو ۸۷۲   مگاواتی مصرف برق در کشور امروز در کمال حیرت وناباوری متخصصان صنعت برق نصابی عجیب را در تاریخ صنعت برق ایران بر جای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه تا شکستن رکورد ۸۰ هزار مگاوات  فقط ۱۲۸ مگاوات باقی مانده گفت:  اعدادی که یکی پس از دیگری در آمار صنعت برق کشور به عنوان تقاضای مصرف ثبت میشود واقعا حیرت انگیز است و برای تامین این مقدار تقاضا همکاران صنعت برق زحمت زیادی متحمل میشوند.

وی افزود: این میزان تقاضا معادل  مصرف دو کشور  مصر و اسپانیا است.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه دچار چسبندگی گرمای شدید شده ایم ادامه داد: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی تا اواسط هفته آینده نیز این گرمای نامتعارف بر کشور حاکم است.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد : میانگین رشد مصرف برق در ١٠ سال گذشته ۴.٧ درصد بود که امسال با توجه به  رکورد شکنی های مکرر مصرف برق، این رقم به رشد بیش از ۸.۵ درصد افزایش یافته است.

رجبی مشهدی در پایان به لزوم ادامه همکاری مشترکین ورعایت نکات مدیریت مصرف برق با راهکارهای ساده استره کرد وکفت:  در فاصله ساعات ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ که ساعت اوج مصرف میباشد از استفاده وسایل برقی پرمصرف جدا خودداری نمایید و همیشه کولرهای گازی را روی ۲۴ درجه وکولرهای آبی را روی دور کند تنظیم کنید.

 به گفته وی استفاده از وسایل برقی پرمصرف را به ساعات ابتدایی روز یا انتهای شب (۱۰ شب تا ۱۰ صبح) موکول کنید. همچنین اگر هر مشترک تنها یک لامپ اضافی را خاموش‌کند، می‌توان برق مورد نیاز کل کارخانه های  سیمان کشور را تامین کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا