امور زیربناییتعاون و اشتغال

لزوم تداوم طرح‌های حوزه امنیت غذایی خانوارها در دولت چهاردهم

معاون اموراقتصادی وزارت کاربا اشاره به لزوم تداوم طرح‌های حوزه امنیت غذایی خانوارها در دولت چهاردهم گفت:کالابرگ درمدت یک سال به بلوغ رسید وطرح فجرانه باتوزیع ۱.۸میلیون تن موادغذایی موفق بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پنجمین نشست هم اندیشی دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌ها با حضور علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و مدیران و نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط برگزار شد.

عسگریان در این نشست با بیان اینکه پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، حاصل کار بررسی و تحلیل دقیق با ۱۵۱ شاخص و وضعیت وسع‌سنجی کاملاً مشخص است، گفت: بستر ارزشمند و گسترده‌ای در سطح کشور ایجاد کردیم و با اتصال ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار فروشگاه می‌توان هر طرح عدالت محور را در این بستر پیاده‌سازی کرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تمام فعالیت‌های اعتباری و هر آنچه در حوزه معیشتی، اجتماعی، فرهنگی و وزرشی در حال انجام و یا برنامه‌ریزی است را می‌توان در شبکه ملی اعتبار اجرا کرد.

وی با اشاره به لزوم تداوم طرح‌های حوزه امنیت غذایی خانوارها در دولت چهاردهم، ادامه داد: کالابرگ در مدت یک سال به بلوغ رسید و طرح فجرانه آن به صورت بسیار موفق خود را نشان داد به صورتی که در طرح کالابرگ فجرانه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن مواد غذایی در ۱۱ قلم کالا بدون چالش توزیع شد.

عسگریان تأکید کرد: در طرح رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۵ سال با توجه به ارتباط مستمری که با وزارت بهداشت داشتیم، تعداد افراد مشمول به این وزارتخانه معرفی و پس از اتصال به پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، در نهایت ۱۳۱ هزار نفر مشمول اجرای این طرح شدند.

وی گفت: سرپرست خانوار در این طرح نمی‌تواند به اصطلاح کوپن فروشی کند چرا که وزارت بهداشت به صورت «تن‌سنجی» رشد کودکان را رصد می‌کند و اگر رشدی صورت نگرفته باشد، طرح قطع و از هزینه کرد نامناسب خانوارها جلوگیری می‌شود.

معاون وزیر رفاه اظهار کرد: طرح یسنا را نیز با بخش خصوصی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و آستان قدس رضوی با ۲۴ هزار مادر شروع کردیم و در گام دوم به یک میلیون مادر افزایش یافت.

تأمین امنیت غذایی از مسئولیت‌های مهم دولت است

سمیرا اسمعیلی شهمیرزادی، مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: تأمین امنیت غذایی از مسئولیت‌های مهم دولت است و دولت در این راستا گام‌های بسیار خوبی برداشته است.

وی افزود: یکی از اهداف مهم و استراتژیک در همه کشورها، سلامت و غذا خصوصاً امنیت غذایی است، امنیت غذایی زمانی حاصل می‌شود که افراد در همه مقاطع، به مقدار کافی مواد غذایی با کیفیت و سالم دسترسی داشته باشند.

اسمعیلی با بیان اینکه ارائه طرح معیشتی و حمایتی کالابرگ یکی از مهم‌ترین راهکارهای دولت در راستای کاهش مشکلات معیشتی خانوارهای کم درآمد است، گفت: در دولت سیزدهم کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون امور اقتصادی با هدف ارتقای امنیت غذایی آحاد جامعه به کمیسیون‌های موضوع سند ملّی دانش بنیان امنیت غذایی، اضافه شد که مسئولیت مستقیم این کمیسیون برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نشست‌های هم اندیشی دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌ها با هدف تبیین برنامه‌ها و هم اندیشی سازمان‌های مختلف در راستای پیشبرد یک هدف واحد برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: تداوم طرح‌های وزارت رفاه با همکاری و ارتباط تنگاتنگ دبیرخانه شورای عالی سلامت میسر است.

محمداسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی نیز در این نشست با تأکید بر اهمیت تداوم طرح‌های عنوان شده در بهبود رفاه اجتماعی، سلامت و امنیت غذایی آحاد جامعه، برای همراهی دبیرخانه با وزارت کار اعلام آمادگی کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا