بانکبانک و بیمه

اتصال شبکه‌های پرداخت ایران و روسیه، مبادلات تجاری را سرعت می‌بخشد/ گامی مثبت در راستای اصلاحات اساسی اقتصادی

امیدواریم اتصال شبکه میر و شتاب آغازی برای اتصال شبکه های مالی و پرداخت بین ایران و سایر کشورها باشد.

محمود بهمنی رئیس اسبق بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص اهمیت حضور ایران در پیمان‌های پولی دنیا با اشاره به انعقاد قرارداد پیمان پولی ایران و روسیه و اتصال شبکه شتاب و میر طرفین، اظهار کرد: عضویت ایران در پیمان‌های دوجانبه و چند جانبه بخصوص با کشور‌های دوست و همسایه به توسعه اقتصادی هرچه بیشتر و تبادلات اقتصادی بزرگتری منتهی می‌شود؛ بنابراین توجه به این روند تاثیرگذار در توسعه اقتصادی توسط بانک مرکزی مطلوب ارزیابی خواهد شد.

 

وی در این باره افزود: یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور توسعه روابط و تسهیل تجارت خارجی و نقل و انتقالات مالی با توجه به وجود تحریم‌هاست، لذا همکاری‌های دو جانبه وچند جانبه و انعقاد پیمان‌های پولی به این دلیل مهم است که روند تبادلات مالی را تسهیل می‌کند.

 

بهمنی تصریح کرد: اتصال شبکه میر و شتاب روسیه و ایران تاثیر مستقیمی روی سرعت نقل و انتقالات مالی دو کشور تحت تحریم به جا می‌گذارد، ضمن اینکه این موضوع می‌تواند گام اول برای توسعه این روابط با سایر کشور‌های منطقه و عضو اوراسیا و پیمان‌های منطقه‌ای باشد.

 

رئیس اسبق بانک مرکزی گفت: توسعه اقتصاد محصول فرآیندی است که از رهگذر دیپلماسی اقتصادی و ارزی می‌گذرد و عملکرد بانک مرکزی در این حوزه با توجه به اینکه ظرفیت‌های تبادل طرفینی را فعال کرده، بسیار قابل توجه است.

 

وی افزود: امیدواریم مسیر توسعه دیپلماسی اقتصادی و ارزی درپیش گرفته شده توسط بانک مرکزی با کشور‌های اوراسیا و روسیه به کشور‌های منطقه نیز گسترش یابد چرا که تامین‌کننده منافع ملی خواهد بود.

 

بهمنی درخصوص اهمیت اتصال شبکه میر و شتاب ایران و روسیه نیز گفت: بخش قابل توجه رشد اقتصادی کشور‌ها محصول تبادل کالا و گسترش توریسم است و امیدواریم اتصال شبکه میر و شتاب آغازی برای اتصال شبکه‌های مالی و پرداخت بین ایران و سایر کشور‌ها باشد.

 

رئیس اسبق بانک مرکزی درپایان گفت‌وگو تاکید کرد: تسریع نقل و انتقالات مالی لازمه توسعه تجارت خارجی است؛ بنابراین فعالیت انجام شده از سوی بانک مرکزی گام مثبت در راستای اصلاحات اساسی است که درنظام بانکی و اقتصادی کشور باید صورت می‌گرفت، ضمن اینکه به بهبود روند‌های اقتصادی پیش روی کشور نیز امیدوار هستیم.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا