انرژی

تامین پایدار آب شرب ۸۵ میلیون جمعیت کار بزرگ و خطیری است

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کشور گفت: تامین پایدار آب شرب ۸۵ میلیون جمعیت در شهرها و روستاهای اقصا نقاط کشور، کار بزرگ و خطیری است.

به گزارش آرمان اقتصادی، ستار شیرعالی، معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کشور در دیدار با مدیرعامل آبفای کشور، اظهار داشت: مطالبه‌گری در چارچوب قانون از دستگاه‌های متولی برای جذب اعتبارات و حمایت‌های لازم این صنعت یکی از مواردی است که باید پیگیری شود.

همچنین بخوانید

وی افزود: شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور در فصل تابستان برای آبرسانی به مردم عزیز کشورمان کارهای عظیم و راهبردی را انجام می‌دهند و باید قدردان این زحمات بود.

شیرعالی با بیان اینکه “کوچک‌ترین سومدیریتی در بحث آب و فاضلاب می‌تواند کشور را دچار بحران کند”، گفت: خدا را شاکریم که مدیران خدوم صنعت آب و فاضلاب همه همت خود را برای آبرسانی بدون مشکل به مردم کشورمان صرف می‌کنند.

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این نشست با تشریح برنامه‌ها و پروژه‌های این شرکت برای گذر از تنش آبی مناطق مختلف کشور، اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای گذر از مقطع اوج مصرف تابستان و جلوگیری از تنش آبی در شهرها و روستاهایی که ناترازی بین منابع و مصارف دارند از سال گذشته طراحی شد و خوش‌بختانه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

امینی با اعلام این‌که ۱۱ استان کشور از سامانه‌ها و فناوری‌های نوین هوشمندسازی در فرایند آبرسانی بهره می‌برند، گفت: استفاده از فناوری‌های روز دنیا در صنعت آب و فاضلاب یکی دیگر از اقدامات مهم و ضروری برای تولید و توزیع آب است که توسعه آن در سراسر کشور در دستور کار آبفای کشور قرار دارد.

وی افزود: راه‌اندازی مرکز ملی کنترل و راهبری آب شرب کشور (دیسپاچینگ) یکی از برنامه‌های آبفاست که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا