اقتصاد کلان

فلسفی: ۲۵ درصد تسهیلات اعطایی بانک ها باید به کشاورزان اختصاص یابد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد: به موجب قانون ۲۵ درصد تکالیف مربوط به اعطای تسهیلات تمام بانک ها باید به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کند اما متاسفانه در طول سال های گذشته به این موضوع توجه نشده است.

پیمان فلسفی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت توجه به وضعیت معیشتی کشاورزان و خانواده آنان، بیان کرد: ما بیش از ۴/۵ میلیون خانوار بهره بردار داریم که سرپرستان این خانواده ها کشاورز هستند. باید معیشت، رفاه و درآمد کشاورزان روز به روز بهتر شود. به نحوی که سرمایه گذاری در بخش کشاورزی روز به روز افزایش پیدا کند. توجه و نگاه بانک های ما بایستی  به بخش کشاورزی معطوف باشد.

همچنین بخوانید

وی در ادامه اظهار کرد: به موجب قانون ۲۵ درصد تکالیف مربوط به اعطای تسهیلات تمام بانک ها باید به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کند اما متاسفانه در طول سال های گذشته به این موضوع توجه نشده است. من فکر می کنم دولت چهاردهم باید محوریت را توجه به حوزه کشاورزی قرار دهد تامین امنیت غذایی کشور بر عهده کشاورزان است که موضوع مهمی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می رود وزیر جهاد کشاورزی برای بهبود وضعیت معیشت و رفاه کشاورزان برنامه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا