صنعت، معدن، تجارت

تخصیص مالیات اصناف و مشاغل به ۱۳۵۰ پروژه

وزیر اقتصاد از تخصیص درآمدهای مالیاتی اصناف و مشاغل کشور به ۱۳۵۰ پروژه اولویت دار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی با اعلام خبری درباره اجرای طرح نشانه‌دار کردن درآمدهای مالیاتی توسط اصناف و مشاغل، بیان کرد: به موجب اجرای این طرح و از مجموع ۱۹۰۰ پروژه‌ای که در اولویت‌های سازمان برنامه بودجه برای سال ۱۴۰۳ قرار داشت، در یک ماه اول اجرای این طرح، منابع مالی ۱۳۵۰ پروژه به شکل کامل و توسط اصناف و مشاغل کشور تخصیص داده شد.

وی افزود: به عبارتی دیگر به موجب این طرح؛ فعالان اصناف و مشاغل کشور آمدند و در مرحله پرداخت مالیات سالانه خودشان انتخاب کردند که مالیاتشان در کدام استان و صرف کدام پروژه شود. لذا تجمیع این ارقام، طبق آخرین آمار اعلامی به بنده، موجب شد تا ۱۳۵۰ پروژه اولویت‌دار سازمان برنامه و بودجه در اقصی نقاط استان‌های کشور به طور کامل تأمین مالی ۱۰۰ داشته باشند.

خاندوزی در مصاحبه با خانه ملت بیان کرد: البته تأمین مالی یک تعداد از پروژه‌ها همچنان در درصد پایینی است، اما با توجه به استقبال بسیار خوبی که اصناف و مشاغل کشور انجام دادند امیدواریم زودتر از پایان سال ۱۴۰۳ تمام ۱۹۰۰ پروژه با انتخاب مودیان مالیاتی در استان‌های مد نظرشان، تعیین تکلیف شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا