بانکبانک و بیمه

بازار ارز به‌خوبی مدیریت و پیش‌ببنی‌پذیر شده است

علت اینکه اتفاق خاصی در بازار ارز نیافتاده،دستاورد های دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف و افزایش ذخایر و عرضه بانک مرکزی بوده است.

به گزارش ایبنا، حسن حسنخانی، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه اگر اتفاقی همچون شهادت اسماعیل هنیه در پنج سال گذشته رخ داده بود، می‌توانست بمبی در فضای ارزی کشور باشد گفت:، اما اکنون با اتفاقات متعدد خارجی و سیاسی، بازار باثبات است.

وی ادامه داد: علت اینکه در حال حاضر اتفاق خاصی در بازار ارز نیافتاده، دستاورد‌های هزار و بیست روز فعالیت دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف و افزایش معنادار ذخایر ارزی بانک مرکزی بوده است.

حسنخانی اضافه کرد: غفلت راهبردی دوره قبل و آویزان شدن مسائل مهم کشور به راه‌حل‎‌های خارجی در دولت شهید رئیسی از بین رفت.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی ادامه داد: پیوستن به بریکس، روابط مالی به روسیه و اتصال شبکه‌های پرداخت، عضویت در شانگ‌های و اتحادیه اوراسیا، افزایش حجم تجارت با کشور‌های همسایه، افزایش فروش نفت و درآمد‌های ارزی دستاورد‌هایی است که منجر به حفظ ثبات بازار ارز شده است.

وی گفت در دولت شهید رئیسی با تدبیر خوب و ابزار‌های مناسب و در خلال هماهنگی دولت و بانک مرکزی بازار ارز به خوبی مدیریت و پیش‌بینی‌پذیر شده است.

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا