انرژی

نفت ایران خریداران جدیدی یافت

رویترز با استناد به منابع کشتیرانی و داده‌ها، در گزارشی مدعی شد ایران خریداران جدیدی برای نفت خام خود پیدا کرده و محموله‌های نفتی این کشور، به عمان و بنگلادش ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رویترز گزارش کرد بر اساس داده‌های کشتیرانی موجود، در اوایل سال جاری، نفتکش‌ها در نزدیکی بنادر بنگلادش و عمان مشاهده و ردیابی شدند.

همچنین بخوانید

به تازگی برآورد شده است که تولید نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا، به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ صعود کرده است.

جواد اوجی – وزیر نفت ایران ماه گذشته خبر داد که تهران در حال حاضر نفت خود را به ۱۷ کشور صادر می‌کند. ایران میعانات گازی (نفت بسیار سبک) را با صادرات بیشتر آن، به ارزش افزوده تبدیل کرده است.

بنا بر یافته‌های نظرسنجی ماهانه رویترز که هفته گذشته منتشر شد، تولید نفت خام ایران در ژوئیه، طور میانگین، ۳.۲۲ میلیون بشکه در روز بود که بالاترین میزان تولید ایران است که از سال ۲۰۱۸، در نظرسنجی رویترز منعکس شده است.

به گفته وزیر نفت، ایران موفق شده است تولید نفت خود را ۶۰ درصد افزایش دهد و از ۲.۲ میلیون بشکه در روز در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم در سال ۲۰۲۱، به ۳.۶ میلیون بشکه در روز در حال حاضر افزایش دهد. ایران همچنین درآمد نفتی سالانه خود را از ۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰، به ۲۸.۴ میلیارد دلار افزایش داده است.

بر اساس این گزارش داده‌های مختلف ردیابی کشتی‌ها در سال جاری نشان می‌دهد که تهران، صادرات نفت خود را در ماه‌های اخیر افزایش داده و به بالاترین حد در شش سال گذشته رسانده است.

اوجی در ۱۹ مارس سال ۲۰۲۴ اظهار کرده بود: جمهوری اسلامی تولید نفت و گاز خود را ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته، افزایش داده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ایران افزایش تولید نفت خود را به چهار میلیون بشکه در روز، هدف گذاری کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا