ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سیگنال در روسیه فیلتر شد

اپلیکیشن رمزنگاری شده «سیگنال» (Signal) به دلیل نقض قوانین مربوط به فعالیت‌های ضد تروریستی در این کشور، مسدود شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، خبرگزاری اینترفکس روز جمعه به نقل از دیده‌بان ارتباطات روسیه (روس کومنادزور) گزارش کرد دسترسی به اپلیکیشن پیام‌رسان «سیگنال»، به دلیل نقض قانون روسیه که برای جلوگیری از استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برای اهداف تروریستی و افراط گرایی ضروری است، مسدود شده است.

قبل از اعلام این خبر توسط روس کومنادزور، صدها کاربر «سیگنال»، اختلال در این اپلیکیشن پیام‌رسان را گزارش کرده بودند. سایت‌های رصد خدمات اینترنتی، نشان داد بیش از ۱۵۰۰ شکایت درباره مشکل دسترسی به «سیگنال» ثبت شده که عمدتا در مسکو و سن پترزبورگ گزارش شده است. با این حال، این اپلیکیشن با استفاده از فیلترشکن، قابل دسترس است.

سه نفر از مسکو و منطقه کراسنودار به رویترز گفتند: ایجاد حساب کاربری جدید در «سیگنال» بدون استفاده از فیلترشکن، ممکن نیست. هنگامی که شماره تلفن وارد می‌شود، این سرویس پیام «خطای سرور» را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات روسیه، فیلتر دسترسی به تلگرام را که اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب پرکاربرد است، در سال ۲۰۱۸ آغاز کردند. این اقدام، بسیاری از خدمات شخص ثالث را مختل کرد اما تاثیری بر دسترسی به تلگرام در روسیه نداشت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا