بانکبانک و بیمه

پیش‌بینی بازار ارز بازگشت به نرخ تعادلی است/ تاثیر تجارب قبلی بر محدود شدن نوسانات قیمتی

پیش‌بینی بازار در شرایط فعلی این است که سطح تنش در منطقه اثر آنچنانی در بازار ارز نخواهد داشت و نرخ ارز به تعادل خود برمی‌گردد.

کامران ندری؛ عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) در گفتگو با خبرنگار ایبنا در خصوص نوسانات اخیر بازار ارز پس از شهادت اسماعیل هنیه؛ رهبر سیاسی حماس در تهران، اظهار کرد: پیش‌بینی بازار در شرایط فعلی این است که سطح درگیری و تنش در منطقه اثر آنچنانی در بازار ارز نخواهد داشت و نرخ ارز به تعادل خود برمی‌گردد. بازار متناسب با این پیش‌بینی واکنش نشان داده است و به همین دلیل نوسانات فعلی محدود است.

وی افزود: تجارب قبلی در مواجهه با حوادث سیاسی و تنش‌ها موجب شده که پاسخ بازار به اتفاقات سیاسی در بازار ارز محدود شود.

همچنین بخوانید

ندری با بیان اینکه بنظر می‌رسد که واکنش ایران به این مسئله نیز منجر به یک درگیری گسترده و جنگ نشود، گفت: به همین خاطر است که نرخ ارز در روز‌های اخیر افزایش آنچنانی نداشته و نوسانات آن محدود بوده است و حتی پیش‌بینی می‌شود که پاسخ ایران به این مسئله نیز اثر زیادی بر نرخ ارز نداشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به نقش بانک مرکزی در آرامش بازار ارز، اظهار کرد: با توجه به اینکه انتظارات بازار عقلایی است و احتمال خطا در این پیش‌بینی بالا نیست، نرخ دلار به محدود تعادلی بازمی‌گردد و با توجه به شرایط موجود به‌نظر می‌رسد که بانک مرکزی نیاز آنچنانی به مداخله در بازار ارز ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی با تامین مناسب ارز می‌تواند از نوسانات بازار ارز جلوگیری کند و افزایش سرعت تخصیص و تامین ارز منجر به حفظ نرخ ارز در محدوده تعادلی می‌شود و مانع نوسان بازار ارز خواهد بود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا