صنعت، معدن، تجارت

صدور ۱‌.۲ میلیون گواهی امضای الکترونیکی در بهار

نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار گواهی امضای الکترونیکی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در زیرساخت کلید عمومی کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیش از ۶۵.۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا جوادی‌نیا با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راستای توسعه به‌کارگیری امضای الکترونیکی در کشور، تصریح کرد: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر اساس آئین‌نامه اجرایی ماده ۳۲ قانون تجارت الکترونیکی و بند ۷ ماده ۳ اساسنامه آن، متولی توسعه به‌کارگیری امضای الکترونیکی در کشور است.

همچنین بخوانید

معاون زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری مرکز تتا افزود: در سال‌های اخیر، اقدامات متنوعی در راستای توسعه به‌کارگیری امضای الکترونیکی توسط این مرکز انجام شده است که توسعه مراکز میانی فعال در زیرساخت کلید عمومی کشور و بهبود سطح خدمات این مراکز از جمله این موارد است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سال‌های اخیر در راستای سهولت و تسریع فرآیند دریافت گواهی الکترونیکی، گفت: صدور گواهی امضای الکترونیکی برای افراد و سازمان‌ها در کشور با راه‌اندازی مرکز میانی عام به عنوان نخستین مرکز میانی در سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

معاون مرکز تتا افزود: نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار گواهی امضای الکترونیکی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در زیرساخت کلید عمومی کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیش از ۶۵.۵ درصد رشد داشته است.

جوادی‌نیا با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای فرهنگ‌سازی بهره‌برداری از امضای الکترونیکی، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۹ با فراهم شدن امکان صدور گواهی الکترونیکی در بستر تلفن همراه، شاهد رشد چشمگیر صدور و استفاده از امضای دیجیتال در کاربردها و سامانه‌های مختلف بوده‌ایم.

وی ادامه‌داد: بیشترین آمار صدور گواهی الکترونیکی در این بازه متعلق به سال ۱۴۰۲ بوده است که بیش از چهار میلیون و ۲۵۰ هزار گواهی امضای دیجیتال در زیرساخت کلید عمومی کشور صادر شد.

معاون زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری مرکز تتا عنوان کرد: با توجه به اضافه شدن ۲ مرکز میانی خصوصی جدید به مجموع مراکز میانی فعال از ابتدای سال ۱۴۰۳، انتظار می‌رود که امسال نیز با رشد مطلوبی در حوزه صدور و به‌کارگیری امضای دیجیتال در کشور مواجه بوده و آمار صدور گواهی الکترونیکی برای نخستین بار از مرز پنج میلیون گواهی در سال عبور کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا