ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هزاران کارمند سیسکو اخراج می‌شوند

شرکت سیسکو در دومین دور تعدیل نیرو در سال میلادی جاری، هزاران نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، منابع آگاه به رویترز گفتند: تعداد افرادی که در دور دوم اخراج می‌شوند، مشابه اخراج‌های اعلام شده در فوریه یا اندکی بیشتر از چهار هزار کارمند خواهد بود و احتمالا تا روز چهارشنبه، همزمان با انتشار نتایج مالی سه ماهه چهارم سیسکو، اعلام می‌شود.

رویترز در فوریه، قبل از اعلام رسمی تعدیل نیرو در سیسکو، خبر آن را منتشر کرده بود. طبق اسناد سیسکو، این شرکت تا ژوئیه سال ۲۰۲۳، حدود ۸۴ هزار و ۹۰۰ کارمند در سراسر جهان داشته است.

در پی انتشار خبر دور جدید تعدیل نیرو در سیسکو، سهام این شرکت حدود یک درصد کاهش یافت. قیمت سهام سیسکو از ابتدای سال میلادی جاری تا پنج شنبه گذشته، بیش از ۹ درصد کاهش داشته است.

سیسکو که بزرگترین سازنده روترها و سوئیچ‌های هدایت‌کننده ترافیک اینترنتی است، با تقاضای ضعیف و محدودیت‌های زنجیره تامین در کسب و کار اصلی خود، دست و پنجه نرم می‌کند. این وضعیت، سیسکو را واداشته است برای متنوع سازی فعالیت خود گام بردارد و اقداماتی را نظیر خرید ۲۸ میلیارد دلاری شرکت امنیت سایبری «اسپلانک»، انجام داده است. این خرید، وابستگی این شرکت به درآمد حاصل از فروش تجهیزات را کاهش داده و در عوض، کسب و کار اشتراکی سیسکو را تقویت می‌کند.

سیسکو در تلاش برای عرضه محصولات هوش مصنوعی در خدمات خود است و در ماه مه، بر هدف گذاری فروش یک میلیارد دلاری محصولات هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۵، تاکید کرد. این شرکت در ژوئن، یک صندوق یک میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های هوش مصنوعی، راه اندازی کرد. سیسکو در آن زمان اعلام کرد طی چند سال اخیر، ۲۰ خرید یا سرمایه گذاری متمرکز بر هوش مصنوعی داشته است.

اخراج‌ها در سیسکو، جدیدترین موج اخراج‌ها در صنعت فناوری است که امسال، برای جبران کاهش سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در هوش مصنوعی، هزینه‌هایش را کاهش داده است.

طبق داده‌های وب سایت ردیابی اخراج‌های Layoffs.fyi، بیش از ۱۲۶ هزار نفر از ابتدای سال میلادی جاری، در ۳۹۳ شرکت فناوری اخراج شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت تراشه‌سازی اینتل در ابتدای ماه اوت اعلام کرد بیش از ۱۵ درصد از کارکنان خود معادل حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر را برای کاهش ضرردهی در کسب و کار تولید خود، اخراج کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا