ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

۲۱ ماهواره «استارلینک» راهی مدار زمین شدند

۲۱ ماهواره «استارلینک» با موشک «فالکون ۹» شرکت «اسپیس‌ایکس» به مدار زمین رفتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) گروه دیگری از ماهواره‌های «استارلینک»(Starlink) را دیروز ۱۰ اوت به فضا فرستاد تا به شبکه بزرگ ماهواره‌های اینترنتی آن بپیوندند.

به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) پس از یک روز تاخیر به دلیل شرایط آب‌وهوایی، در ساعت ۸:۵۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی ۲۱ ماهواره استارلینک را از مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ در «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» واقع در فلوریدا به مدار زمین پرتاب کرد.

۲۱ ماهواره «استارلینک» راهی مدار زمین شدند

همان طور که برای این ماموریت‌ها معمول است، مرحله اول فالکون ۹ تقریبا هشت دقیقه پس از پرتاب به آرامی به سوی زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آورد. به گفته اسپیس‌ایکس، این بیست و یکمین بار بود که مرحله اول موشک به فضا سفر کرد و به زمین بازگشت.

مرحله بالایی فالکون ۹ همان طور که برنامه‌ریزی شده بود، ماهواره‌های استارلینک را حدود ۶۴ دقیقه پس از پرتاب در مدار پایین زمین مستقر کرد.

این چهارمین پرتاب اسپیس‌ایکس در ماه اوت بود که پس از پرتاب یک گروه دیگر از ماهواره‌های استارلینک در روزهای دوم و چهارم اوت و پرتاب فضاپیمای باری «سیگنوس»(Cygnus) شرکت «نورثروپ گرومن»(Northrop Grumman) به ایستگاه فضایی بین‌المللی در روز چهارم اوت انجام شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا