صنعت، معدن، تجارتمعدن

اوج گیری تولید جهانی مس

واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو):
گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) در گزارش اخیر خود با اشاره به افزایش ۵.۵ درصدی تولید مس تصفیه شده جهانی طی ۴ ماهه نخست ۲۰۲۴ میلادی، اعلام کرد: تولید این محصول در مدت یاد شده، به حدود ۹ میلیون و ۱۵۵ هزار تن رسید.

همچنین بخوانید

میزان تولید مس تصفیه شده جهانی در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۸ میلیون و ۶۷۷ هزار تن بود.

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان نیز از ابتدای ماه ژانویه تا پایان آوریل ۲۰۲۴ میلادی، ۱۰ میلیون و ۷۹۴ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۱۰ میلیون و ۴۹۸ هزار تن)، حدود ۲.۸ درصد افزایش یافت.

افزایش ۵ درصدی تولید معادن مس جهان

معادن مس جهان طی ۴ ماهه ۲۰۲۴ میلادی، حدود ۷ میلیون و ۳۲۹ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶ میلیون و ۹۸۶ هزار تن بود که حاکی از افزایش حدود ۵ درصدی تولید این معادن در جهان است.

از این میزان، ۳ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۶۰۱ هزارتن «آسیا»، یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۵۰۰ تن «آفریقا»، ۶۹۲ هزار تن «اروپا» و ۳۰۰ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴.۵ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۹ میلیون و ۵۵۵ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی (۹ میلیون و ۱۴۰ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴.۵ درصدی است.

کاهش حدود ۸۶۰ دلاری قیمت جهانی مس در ۵۰ روز اخیر

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در روز گذشته (۲۰ مرداد ۱۴۰۳)، حدود ۸۸۴۰ دلار در تن اعلام شد. این رقم در دهه نخست تیر، حدود ۹۷۰۰ دلار در تن بوده است که حاکی از کاهش ۸۶۰ دلار قیمت این فلز در جهان است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا