ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

رونمایی شرکت چینی از فناوری شارژ اَبَر سریع

فناوری شارژ فوق سریع شرکت ریلمی چین قادر است یک باتری را تنها ظرف ۵ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ کند. کارشناسان این صنعت بر این باورند که این فناوری جدید می‌تواند تلفن‌های همراه را در کمتر از ۳ دقیقه از ۰ درصد به ۵۰ درصد شارژ برساند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عرصه فناوری جهانی در حال حاضر با پیشرفت‌های متعددی که پیرامون باتری‌ها اتفاق می‌افتد، در حال تغییر است. باتری‌های لیتیوم-یون، باتری‌های پتاسیم-یون، باتری‌های حالت جامد، شارژ سریع، طول عمر و غیره همگی از اصطلاحاتی هستند که این روزها در دنیای فناوری رایج شده‌اند.

همچنین بخوانید

چیزی که کاملاً مشهود است، این است که اغلب نوآوری‌ها و پیشرفت‌هایی که امروزه درباره باتری‌ها اتفاق می‌افتد، به وسایل نقلیه الکتریکی مربوط می‌شود. با این حال شرکت چینی ریلمی(Realme) که یک بازیگر برجسته در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند است، در آستانه تغییر این رویه است.

این شرکت در حال آماده شدن برای رونمایی از یک پیشرفت قابل توجه در فناوری شارژ گوشی‌های هوشمند است.

شرکت ریلمی قصد دارد در جشنواره سالانه خود موسوم به Fan Festival ۸۲۸ که از ۱۳ تا ۱۵ اوت در شنژن چین برگزار می‌شود، سریع‌ترین شارژ جهانی را ارائه دهد.

تعریف مجدد شارژ گوشی هوشمند

این شرکت در اعلامیه‌ای در شبکه ایکس گفت: ریلمی دوباره رکورد سرعت شارژ را می‌شکند! آیا می‌خواهید معجزه سریع‌ترین شارژ در جهان را ببینید؟ روز ۱۴ اوت می‌بینمتان!

در حالی که هیچ اطلاعات رسمی در مورد این راهکار موفقیت آمیز شارژ وجود ندارد، گمانه زنی‌هایی وجود دارد که می‌گوید این نوآوری می‌تواند یک جهش قابل توجه باشد. طبق برخی گزارش‌ها، ریلمی قرار است از یک فناوری رونمایی کند که شامل سیستم شارژ سریع ۳۰۰ واتی می‌شود.

اگر فناوری شارژ جدید ریلمی بتواند گوشی‌ها را با سرعت باورنکردنی ۳۰۰ وات شارژ کند، می‌توان آن را پیشرفت قابل توجهی نسبت به استاندارد فعلی این صنعت که ۲۴۰ وات است، دانست.

طبق توضیح کارشناسان، این فناوری می‌تواند به یک گوشی هوشمند کمک کند تا در کمتر از سه دقیقه از ۰ درصد شارژ به ۵۰ درصد برسد. علاوه بر این، تنها در حدود ۵ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود. این یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با فناوری‌های شارژ سریع موجود است.

برخی گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که ریلمی احتمالا چهار نوآوری اختصاصی را در طول رویداد سالیانه امسال خود معرفی کند. این نوآوری‌ها ممکن است به فناوری باتری، قدرت شارژ، اندازه مبدل و طراحی کاهش توان مربوط باشند.

مزایا و نگرانی‌ها

قابلیت شارژ سریع می‌تواند زمان مورد نیاز برای شارژ گوشی‌های هوشمند را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این به نوبه خود می‌تواند راحتی و بهره‌وری کلی را برای کاربران، بدون نیاز به معطلی طولانی‌مدت افزایش دهد.

با این حال، فناوری شارژ سریع نیز خالی از کاستی نیست. شارژ با سرعت بالا گرمای بیش از حد متوسط ​​تولید می‌کند که می‌تواند فرسودگی سلول‌های باتری را تسریع کند و طول عمر کلی آنها را کاهش دهد.

اما تهدید بزرگتر مساله گرمای بیش از حد است که اگر به درستی مدیریت نشود، فناوری شارژ سریع می‌تواند منجر به داغ شدن بیش از حد گوشی‌های هوشمند، ایجاد اتصال کوتاه یا حتی آتش‌سوزی شود.

بنابراین انتظار می‌رود شرکت ریلمی بین تقاضا برای شارژ سریع و طول عمر باتری‌ها تعادل برقرار کند.

با این وجود، فناوری شارژ سریع وعده داده‌شده می‌تواند یک تغییر بازی در صنعت گوشی‌های هوشمند باشد. چشم‌انداز شارژ یک گوشی تنها در ۵ دقیقه هیجان‌انگیز است و می‌تواند نحوه تعامل ما با دستگاه‌های تلفن همراه خود را تغییر دهد.

جالب اینجاست که این تنها توسعه مرتبط با باتری در صنعت گوشی‌های هوشمند نیست. همین چند روز پیش بود که برخی گزارش‌ها ادعا کردند که شرکت اپل در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت باتری‌ها در مدل‌های آینده آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس است.

اکنون که شرکت‌های تلفن همراه به دنبال ادغام هوش مصنوعی در مدل‌های آینده خود هستند، نیاز به ذخیره انرژی بیشتر و شارژ سریع افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا