انرژی

وزیر پیشنهادی نیرو کیست؟

عباس علی آبادی از سوی مسعود پزشکیان به عنوان گزینه اصلی وزارت نیرو به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه، ۲۱ مرداد) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعضای کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم را به مجلس معرفی کرد. بر این اساس، رئیس‌جمهور، عباس علی آبادی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت نیرو به‌منظور کسب رأی اعتماد از نمایندگان مردم در خانه ملت معرفی کرد.
علی آبادی زاده ۱۳۴۱، اراک است. او که پیشینه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و اکنون وزیر صمت است. فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش طراحی جامدات از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل است و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون۳، مدیریت‌ عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی و مدیریت عامل گروه مپنا اشاره کرد.

علی‌آبادی، وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که در ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ که با ۱۸۷ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع و ۲ رأی باطله موفق به دریافت رأی اعتماد از مجلس یازدهم شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا