صنعت، معدن، تجارت

مجوز ساخت ۶ شهرک صنعتی بخش خصوصی صادر شد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶ پروانه تأسیس شهرک‌های غیردولتی برای بخش خصوصی صادر کردیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: نوسازی و بازسازی صنایع در زیرساخت‌های صنعتی و تجهیزات داخل بنگاه‌های صنعتی یکی از محورهای اصلی در مجموعه وزارت صمت است که به صورت خاص در سازمان صنایع کوچک پیگیری می‌شود.

همچنین بخوانید

مقیمی با بیان اینکه نوسازی را از جنبه نرم افزاری و سخت افزاری پیگیری می‌کنیم، گفت: همه بنگاه‌های صنعتی نیاز به نوسازی پیدا می‌کنند که در برخی موارد مساله آنها با بازسازی حل می‌شود یعنی بخشی از نوسازی شامل بازسازی بنگاه‌های صنعتی می‌شود. زیرساخت‌های صنعتی به طور طبیعی جزو الزامات تولید در بنگاه‌های صنعتی به ویژه در داخل شهرک‌های صنعتی است از این رو باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا اگر هرکدام از این زیرساخت‌ها با آسیب مواجه شود حتماً خسارت‌های سنگینی را به تعداد بسیاری از واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌ها وارد می‌کند.

مقیمی گفت: بر اساس قانون، زمانی که شهرک‌های صنعتی در حوزه زیرساخت‌ها به یک حدنصاب می‌رسند، به شرکت‌های خدماتی واگذار می‌شوند و خودِ این شرکت‌ها اداره امور شهرک را بر عهده می‌گیرند و برخی از هزینه‌ها را در قالب هزینه‌های نگهداری از واحدهای صنعتی دریافت می‌کنند. در واقع بخشی از این نیازهای نوسازی و بازسازی از این طریق تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: البته با توجه به نیاز به منابع جدید برای نگهداری، نوسازی و حتی بازسازی زیر ساخت‌ها و بعضاً میزان بالای هزینه، ارائه این خدمات در توان این شرکت‌ها نیست به همین منظور پیشنهادهایی را مطرح کردیم تا بتوانیم بخشی از عوارض ناشی از مالیاتی را که واحدهای صنعتی در داخل این شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌کنند، با ساز و کاری به این شهرک‌ها برگردانیم، تا بتوانیم این زیر ساخت را به روز نگهداری کنیم.

معاون وزیر صمت افزود: علاوه بر این، برخی از خدمات جدیدی باید به شهرک‌های صنعتی داده می‌شد که در تعهدات ابتدایی ما در زمان ایجاد شهرک نبوده است، اما اکنون این خدمات را خودِ واحدهای صنعتی تأمین می‌کنند که نیاز به سرمایه گذاری سنگین دارد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم در قانون بودجه امسال این موضوع را به عنوان یکی از مطالبات اصلی واحدهای صنعتی که در داخل شهرک صنعتی مستقر هستند، در نظر بگیریم تا به سرانجام خوبی برسانیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: علاوه بر این شهرک‌های غیردولتی هم داریم که اولویت ما این است تأمین و ایجاد زیرساخت صنعتی در این حوزه را به بخش خصوصی و مردم واگذار کنیم.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶ پروانه تأسیس شهرک‌های غیر دولتی برای بخش خصوصی صادر کردیم و تعداد زیادی نیز هم اکنون (در سراسر کشور) متقاضی دریافت پروانه تأسیس هستند که بستر سازی برای این کار را هم انجام می‌دهیم.

به گفته مقیمی، از تأسیس شهرک‌های صنعتی غیر دولتی استقبال خوبی شده تا مسیر «جهش تولید با مشارکت مردم» با ایجاد این زیرساخت‌های صنعتی محقق شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا