بورسبورس اوراق

خط اعتباری ۵۰ همتی شریان نقدینگی را به بازار سرمایه وصل می‌کند/ انتشار اوراق تبعی حاشیه امنی برای سهامداران ایجاد می‌کند

حمید رضا جیهانی، مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان گفت: خط اعتباری ۵۰ همتی در صورتی که به درستی از طریق کارگزاری‌ها و به صورت اعتبار به مشتریان کارگزاری ها و فعالان واقعی بازار تزریق شود، شریان نقدینگی و آب حیاتی برای وضعیت بازار است که فضای گرم خرید و فروش و عملیات فعالان بازار را  فعال می‌کند.

حمیدرضا جیهانی

حمید رضا جیهانی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) با اشاره به تاثیر خط اعتباری ۵۰ همتی در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به لحاظ ارزندگی مشکلی ندارد و به نوعی می‌توان گفت از شرایط مناسبی برخوردار است.

او، وجود ریسک‌های سیستماتیک خارج از بازار را مشکل فعلی بازار سرمایه خواند و افزود: بازار تحت فشار ریسک‌های سیستماتیک است و برای دستیابی به رشد نیازمند رفع این چالش‌ها است.

جیهانی، رفع ابهامات سیاسی و تیم اقتصادی دولت را در بهبود وضعیت بورس مهم برشمرد و توضیح داد: انتظار می‌رود بازار با حمایت فعالان و سازمان بورس به وضعیت مناسب بازگردد.

او اضافه کرد: خط اعتباری ۵۰ همتی در صورتی که به درستی از طریق کارگزاری‌ها و به صورت اعتبار به مشتریان و فعالان واقعی بازار تزریق شود، شریان نقدینگی و آب حیاتی برای وضعیت بازار است که فضای گرم خرید و فروش و عملیات فعالان بازار را فعال می‌کند.

تاثیر انتشار اوراق تبعی ۵ همتی

جیهانی درباره تاثیر انتشار اوراق تبعی ۵ همتی نیز بیان کرد: اوراق تبعی یا همان بیمه اوراق سهام، معمولا بر روی سهام ارزنده منتشر می‌شود و مخاطبان را از این طریق ظرفیت‌های موجود در سهام بنیادی فعال و حاشیه امنی ایجاد می‌کند تا سهام ارزشمند را نگهداری و در شرایط و قیمت‌های مناسب به فروش برسانند. بنابراین انتشار این اوراق نیز می‌تواند تاثیر مثبت و قابل توجهی در بهبود وضعیت بازار داشته باشد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا