امور زیربناییتعاون و اشتغال

تحویل بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی در سال گذشته

معاون اتاق تعاون ایران با بیان بیش از ۴۰ درصد گردش مالی در حوزه صنعت ساختمان اتفاق می‌افتد و گفت: امروز کمترین آمار افزایش بیکاری در بخش ساختمان وجود دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی مطیع‌جهانی معاون اتاق تعاون ایران امروز (دوشنبه، ۲۲ مردادماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه اهمیت مشارکت‌های اجتماعی و نقش تشکل‌ها در بخش تعاون و خصوصی، به ویژه در صنعت ساختمان، مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: نمایشگاه‌ها به عنوان ویترین اقتصادی و محرک فضای کسب و کار، نقش حیاتی در توسعه اقتصادی دارد و بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با حضور ۶۷۰ شرکت داخلی و خارجی و نمایندگانی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

معاون اتاق تعاون ایران در ادامه تاکید کرد: در حوزه ارتقای نمایشگاه مساله‌های بسیاری وجود دارد و امروزه نمایشگاه در جایگاه حائز اهمیتی قرار دارد؛ همچنین در تیرماه امسال نرخ تورم نقطه به نقطه مسکن نسبت به باقی حوزه‌ها بیشتر بود و در زمینه تولید باید به سمت پیشرفت حرکت کنیم. تمام فعالان حوزه صنعت ساختمان اذعان دارند که برخی تصمیم‌های لحظه‌ای در مسیر تولیدکنندگان مسکن موانع ایجاد می‌کند و یکی از اساسی‌ترین مشکلات حوزه صنعت بی‌ثباتی قیمت‌ها و مصالح ساختمانی است.

این مقام صنفی افزود: بالاترین میزان اشتغال مربوط به حوزه صنعت ساختمان است، زیرا چرخه تولید مسکن بسیار گسترده است و از سوی دیگر این صنعت جز محورهای اصلی توسعه کشور نیز به شمار می‌رود و اهمیت صنعت مسکن موجب شد تا نمایشگاه این حوزه مانند سال‌های گذشته برگزاری شود؛ همچنین صنعت ساختمان با بیش از ۴۰ درصد گردش مالی در کشور و بالاترین نرخ اشتغال، اهمیت زیادی دارد.

معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران تصریح کرد: این نمایشگاه فرصتی برای تبادل نظر و سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان فراهم می‌آورد و با رونمایی از اپلیکیشن‌های تخصصی، به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا به راحتی از بخش‌های مختلف بازدید کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای اتاق تعاون گفت: سال گذشته و در دولت سیزدهم در راستای ساخت واحدهای مسکونی اقداماتی صورت گرفت و ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در بخش تعاون به اتاق تعاون سپرده شد. خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و ۳۰۰ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن توافق شده است؛ همچنین در سال گذشته بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی تحویل داده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود این روند با قدرت بیشتری در سال‌جاری ادامه داشته باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا