بانکبانک و بیمه

اثرات مثبت نمایشگاه مالی بر ارایه خدمات به مردم و مشتریان

سید باقر فتاحی، عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در گفت‌وگو با شهر بورس اظهار داشت: این نمایشگاه تخصصی در حوزه بانک، بیمه و بورس است که هر چقدر ما بتوانیم به این حوزه نزدیک‌‌تر شویم، می‌تواند اثرات مثبتی برای آحاد مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که امروزه اغلب تولید کنندگان با آن مواجه هستند، بحث تامین مالی است، باتوجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد تامین مالی کشور از طریق نظام بانکی انجام می‌شود، باید مسیر را اصلاح کنیم و بخشی از تامین مالی طرح‌های بزرگ کشور را از طریق بازار سرمایه انجام دهیم.
وی افزود: بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۲ یکی از بانک‌های فعال در تامین مالی از طریق ابزارهای نوین بود که عمدتاً از طریق بازار سرمایه در قالب انتشار اوراق از طریق تامین مالی خرد جمعی کرام فاندینگ انجام شد.
فتاحی خاطرنشان کرد: سال گذشته توانستیم مبالغ بسیار خوبی را از این محل تامین کنیم، این نمایشگاه این نوید را می‌دهد که با نزدیکی سه رکن اصلی نظام اقتصادی کشور یعنی نظام بانکی، سازمان بورس و بیمه بتوانیم نیازهای تامین کنندگان و تولید کنندگان‌ را از این محل تامین کنیم.
وی گفت: سال گذشته بالغ بر ۵۵ همت تسهیلات پرداخت کردیم و امسال در برنامه داریم این رقم را به ۷۰ همت برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ همت تسهیلات در چهار ماه و نیم سال جاری پرداخت کردیم که در تامین مالی جمعی نیز بانک ارقام بسیار خوبی را از این محل بدست آورده است.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در پایان تاکید کرد: انتشار اوراق یکی از مباحث اصلی بانک است که امسال به اندازه شش همت انتشار اوراق نظام بانکی و حداقل در بخش تعاون این تامین مالی بی‌سابقه است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا