بورسبورس اوراق

تصمیم به موقع؛ تزریق ۵۰ همت نقدینگی شوک مثبت به بورس وارد می‌کند

کارشناس بازار سرمایه، بورس را تنها بازار کمک کننده به اقتصاد درمانده کشور دانست و گفت: در وضعیت فعلی، تزریق ۵۰ همت نقدینگی به بازار می‌تواند شوک خوبی را در روند کنونی بورس ایجاد کند.

طرح

طاهر ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، به ارسال نامه سازمان بورس برای درخواست تعریف خط اعتباری یا واریز حداقل ۵۰ همت به بازار اشاره کرد و گفت: این تصمیم، اقدام بسیار مثبت و به موقعی بود که از سوی سازمان بورس مورد پیگیری قرار گرفت.

او اظهار داشت: در وضعیت فعلی، تزریق این رقم از نقدینگی می‌تواند شوک خوبی را در روند کنونی بورس ایجاد کند.

ابراهیم‌زاده ادامه داد: با توجه به کمک این حجم از نقدینگی به بازار اما تداوم و پایداری روند مثبت بازار نیازمند برخی اقدامات برای رفع کلی مشکلات حاکم بر بورس است.

حمایت صندوق توسعه ملی از بورس

کارشناس بازار سرمایه به حمایت صندوق توسعه ملی از بورس اشاره کرد و گفت: ورود این صندوق به بورس در زمان مناسب تاثیر مثبتی را بر بازار ایجاد می‌کند و می‌تواند تامین کننده منافع لحظه‌ای بازار باشد.

به گفته او، بهتر است مسوولان در کنار خط اعتباری، چارچوب‌های مناسبی را برای تامین منافع آینده تدوین کنند.

ابراهیم‌زاده، بازار را نیازمند نقدینگی دانست و گفت: با توجه به تغییر دولت، چالش‌های موجود و تاثیرگذار بر بازار این حمایت ۵۰ همتی نیز تصمیم به موقعی بود که در دستور کار قرار گرفت.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: ورود به موقع نقدینگی‌های حمایتی به بازار می‌تواند زمینه‎‌ساز توسعه و رونق بورس و جبران کننده ضرر و زیان ایجاد شده در بازار باشد.

او با اعلام اینکه اکنون بازار سهام بسیار ارزنده بوده و از موقعیت مناسبی برای رشد برخوردار است، افزود: می‌توان این اطمینان را به سهامداران داد که با حمایت صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه شاهد روزهای روشنی در بورس خواهیم بود.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه اکنون زمان مناسبی برای مشارکت مردم در بورس و ورود سرمایه‌های راکد به بازار سهام فراهم شده است، گفت: بورس بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری است اما این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد که پول از محیط‌های پرخطر فرار می‌کند، بنابراین باید خطرها را تشخیص داد و با کمک دولت نسبت به مدیریت آنها اقدام کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بورس تنها بازار کمک کننده به اقتصاد درمانده کشور است، ادامه داد: فرار پول از بازار سرمایه باعث ایجاد حاشیه در بازار ارز و سکه خواهد شد و در نهایت تولید و اقتصاد را دچار چالش می‌کند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه بورس بسیار ارزنده است اما در رکود به سر می برد، بنابراین دولت باید کمک کند تا پول هیچ ترسی را برای ورود به بازار نداشته باشد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا