اقتصاد کلان

رشد ۷ پله‌ای ایران در ضریب نفوذ بیمه/ تلاش برای کیفی سازی صنعت بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سال گذشته جایگاه صنعت بیمه ایران در سطح جهانی ۷ پله رشد داشت و صنعت بیمه کشور در تلاش برای کیفی این بازار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی استاد هاشمی در نشست خبری بیمه مرکزی با اصحاب رسانه به جایگاه صنعت بیمه کشور در سطح جهانی و منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ضریب نفوذ بیمه در کشور به ۲.۱۴ درصد رسید که باعث شد جایگاه جهانی کشور با هفت پله صعود و رشد از رتبه ۶۶ به ۵۹ برسد و همچنین جایگاه منطقه ایران در رتبه ۴ منطقه باقی بماند.

رشد ۵۹ درصدی حق بیمه تولید در سال ۱۴۰۲

وی با اشاره به میزان حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲ افزود: در سال گذشته حق بیمه تولیدی کشور به ۲۷۹ همت (هزار میلیارد تومان) رسید که رشد ۵۹ درصدی را در قیاس با مدت مشابه آن در سال قبل و ثبت رتبه پنجم منطقه ای و ۴۶ جهانی کشور در شاخص حق بیمه تولیدی نشان می دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه به تسری بیمه شخص ثالث در حوزه بیمه شبکه ریلی اشاره و خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت بیمه شخص ثالث برای شبکه ریلی هم در حوزه های درون شهری و هم برون شهری با استقبال بسیار مطلوبی روبرو شده است.

صدور همزمان بیمه و ویزای الکترونیکی

استاد هاشمی افزود: از دیگر اقداماتی که در بیمه مرکزی برای تسهیل امر صدور بیمه نامه رخ داده است، صدور بیمه نامه همزمان با ویزای الکترونیکی (E-Visa) است و از آنجایی که در سالهای گذشته گزارش‌های بسیاری در رابطه با مشکلات بیمه و صدور بیمه در مرزهای کشور و همزمان با ورود مسافران خارجی و خروج مسافران از کشور رخ میداد، خوش بختانه امروز همزمان با صدور ویزا الکترونیکی بیمه نامه مربوط نیز صادر می‌شود و دیگر با مشکلاتی که در گذشته و در این زمینه وجود داشت، روبرو نمی‌شویم.

جهش به سمت کیفی سازی صنعت بیمه

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت بیمه تصریح کرد: امروز تلاش ما برای حرکت به سمت کیفی سازی صنعت بیمه کشور است‌ اجرایی شدن کروک برخط، عملیاتی شدن نسخه های الکترونیک و اجرایی شدن ویزای الکترونیک و صدور همزمان بیمه نامه از اقدامات صورت گرفته در جهت کیفی سازی بازار و صنعت بیمه کشور است.

ارائه ۵۰ محصول جدید بیمه ای طی ۴ سال

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد گفته شده در سال ۹۹ تعداد ۱۰ محصول جدید بیمه ای، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ محصول جدید، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ محصول، در سال گذشته ۲۱ محصول جدید و در سه ماهه نخست سال جاری ۱۵ محصول جدید بیمه ای از سوی بیمه مرکزی ارائه شده است.

استاد هاشمی در پایان اظهار کرد: هر کدام از این محصولات جدید بیمه ای برای مدت زمانی مشخص به صورت اختصاصی در اختیار شرکت های بیمه ای قرار میگیرند و در گام بعدی بیمه مرکزی عملکرد شرکت های بیمه ای را در رابطه با این محصولات بررسی و ارزیابی میکند و در صورت عدم بهره برداری مناسب و کارایی نامطلوب این شرکت های بیمه ای شرایط استفاده از این محصولات مجددا مورد بررسی قرار می گیرد.

گفتنی است؛ از ضریب نفوذ بیمه به عنوان شاخص اصلی و جهانی برای بررسی عملکرد صنعت بیمه استفاده می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا