اقتصاد کلان

بازار طلای جهانی در آرامش

قیمت طلا امروز دوشنبه (۱۲ اگوست) ثابت ماند و سرمایه‌گذاران منتظر آمارهای کلیدی تورم ایالات‌ متحده بودند که اواخر این هفته منتشر می‌شود تا مقدار کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه آینده را بسنجند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به ۲۴۲۵ دلار و ۹۴ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۴۶۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا در روز سه شنبه و پس از آن شاخص قیمت مصرف کننده در روز چهارشنبه ارائه خواهد شد.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، در حال حاضر، بازار حدود ۵۴ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحدی در ماه سپتامبر را دارد. جذابیت شمش‌های بدون بازده در محیطی با نرخ بهره پایین بیشتر خواهد بود.

رویترز گزارش کرد که تقاضای فیزیکی طلا در هند هفته گذشته به دلیل اصلاح قیمت اندکی افزایش یافت، اگرچه نوسانات بازار باعث شد برخی از خریداران خرید را به تاخیر بیاندازند، در حالی که حق بیمه در چین به دلیل خرید امن افزایش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۶ درصد کاهش به ۲۷.۲۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۲۳.۲۰ دلار رسید و پالادیوم تقریباً بدون تغییر در ۹۰۵ دلار آمریکا باقی ماند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا