بانکبانک و بیمه

ثبات نسبی بازار ارز در مقابل شوک‌های متعدد سیاسی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد گفت: با اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی شاهد ثبات نسبی در بازار ارز هستیم.

به گزارش ایبنا؛ محمدرضا نوری زاده؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه در تهران گفت: هر تنش یا التهاب سیاسی روی اقتصاد و بازار‌های مالی کشور‌های منطقه اثر می‌گذارد به طوری که ترور مقام ارشد حماس بازار ارز، طلا و سرمایه کشور ما را نیز تحت تأثیر قرار داد و با خبر ترور، دلار کمی افزایش پیدا کرد و انس جهانی و بازار طلای ما نیز دچار نوسان شد.

 

وی افزود: تجربه اثبات کرده است که در دو سال گذشته که هر بار بعد از تنش‌های سیاسی، نوسانی موقت در بازار‌های مالی به علت رفتار هیجانی مردم و افزایش انتظارات رخ می‌دهد؛ اما با کاهش انتظارات و آرام شدن فضای روانی، نرخ در بازار‌های مالی به کانال قبلی خود باز می‌گردد.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد بیان کرد: با خبر شهادت هنیه، نرخ‌ها در بازار طلا و سکه افزایش پیدا کرد؛ اما هم اکنون نرخ دوباره کاهشی شده، ولی تا سطح قبلی خود هنوز فاصله دارد که با آرام شدن بیشتر فضا امکان بازگشت کامل نرخ به کانال قبلی وجود دارد.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد اظهار کرد: قشر متوسط جامعه شاید توان سرمایه‌گذاری آن هم به صورت گسترده در بازار طلا را نداشته باشند؛ اما عده‌ای با سرمایه زیاد اقدام به خرید طلای آب شده می‌کنند که این به تولیدکنندگان طلا آسیب وارد می‌کند.

 

نوری‌زاده تاکید کرد: البته نوسان بازار طلا صرفاً به مسائل داخلی ربطی ندارد و از انس جهانی نیز تأثیر می‌پذیرد. باید بگوییم که بازار ارز نیز در یک سال اخیر ثبات نسبی داشته؛ بنابراین این ثبات باعث می‌شود که در برابر هر تنش یا التهاب سیاسی نوسان کمتری را تجربه کند و زودتر به سطح قبلی خود بازگردد.

منبع: مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا