بانکبانک و بیمه

تقویت توان مالی بانک مسکن با تحقق افزایش سرمایه ۱۰۰ همتی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر در جهت خانه دار شدن مردم

غلامرضا دهقان ناصرآبادی نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس دوازدهم شورای اسلامی با اشاره به اقدامات توسعه‌ ای دکتر حسینی مدیرعامل بانک مسکن در تقویت توان مالی این بانک و تلاش برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن، خواستار حمایت کامل دولت محترم از سیاست‌ها و اهداف مدیرعامل بانک مسکن در جهت خانه‌دار شدن مردم و رفع دغدغه های مردم در حوزه مسکن شد.
نماینده محترم مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفت و‌گو‌ با خبرنگار هیبنا با اشاره به تحولات بسیار مثبت یکسال اخیر در بانک مسکن گفت: از زمان تصدی دکتر سید عباس حسینی در این بانک، به دلیل سوابق درخشان و تجارب ارزشمند ایشان در عرصه‌های اقتصادی، اتفاقات مثبتی در بانک مسکن رقم خورده است که امضای قرارداد سپرده گذاری ارزی ۲ میلیارد دلاری با صندوق توسعه ملی و تصویب افزایش سرمایه ۱۰۰ همتی در قانون بودجه ۱۴۰۳ از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: بانک مسکن با وجود برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های بسیار ارزنده مدیرعامل بانک برای جذب منابع در مدت اخیر، به دلیل صرف منابع داخلی در جهت اجرای هر چه بهتر سیاست‌های کلی نظام در راستای تقویت ساخت مسکن در کشور برای قشر محروم جامعه و بالاخص اجرای طرح نهضت ملی مسکن دچار ناترازی شده است و متاسفانه افزایش سرمایه ۱۰۰ همتی بانک مسکن به رغم تصویب در قانون بودجه ۱۴۰۳، به دلیل عدم همکاری برخی سازمان‌ها در دولت قبل مثل سازمان برنامه و بودجه، همچنان مسکوت مانده است.

وی افزود: بدون تردید بانک مسکن برای تداوم جریان تامین مالی ساخت مسکن در کشور به حمایت‌هایی در سطوح عالی‌تر نیاز دارد؛ چرا که ساخت مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر و خانه‌‌دار کردن آنها به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم نظام، اصلی‌ترین رسالت‌ بانک مسکن است.

وی گفت: امروز مجلس شورای اسلامی عزمی جدی برای حمایت همه جانبه از بانک مسکن دارد و از این رو تقویت مالی این بانک را از دولت محترم خواستاریم.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم دکتر حسینی با برنامه های بسیار خوبی که در بانک مسکن و برای توسعه بخش مسکن کشور دارند؛ بتوانند با حمایت مسئولان به این اهداف که در زمره اهداف واقعی نظام جمهوری اسلامی است؛ دست یابند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا